اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

مرسدس‌ بنز آلمان خودروی هیبریدی F1 W06 را برای حضور در مسابقات فرمول یک ۲۰۱۵ معرفی کرد


 مرسدس‌بنز سابقه‌ی بلندبالایی در مسابقات اتومبیل‌رانی دارد و نگاهی به تاریخ این کمپانی این مساله را روشن می‌کند. البته پیش از سال ۲۰۱۰ میلادی آلمانی‌ها بیشتر به‌عنوان تامین‌کننده‌ی تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات حاضر بودند، اما در سال ۲۰۱۰ این کمپانی با خرید تیم Brawn GP مستقیما وارد مسابقات فرمول یک شد. این بدین معنی است که مرسدس بنز تا پیش از این به‌عنوان یک سازنده‌ی موتور برای سایر تیم‌ها، در مسابقات حاضر می‌شد.


 

MercedesBenzF1 1



 


نام رسمی تیم ستاره‌ی ژرمن، Mercedes-AMG Petronas است. مرسدس‌بنز در جریان مسابقات سال گذشته‌ی میلادی برای تمامی تیم‌های حاضر خط و نشان کشید و علاوه بر کسب قهرمانی در دو حوزه‌ی رانندگان و تیمی، با کسب رتبه‌ی اول در ۱۶ گرندپری از ۱۹ گرندپرندری برگزار شده، سایر تیم‌ها را بصورت کامل به زیر سایه‌ی خود برد. حال با توجه به این موضوع، مرسدس در سال ۲۰۱۵ با خودروی Mercedes-AMG F1 W06 Hybrid کار سختی را پیش رو دارد. خودروی امسال را باید تکامل یافته‌ی خودروی سال گذشته خواند، چراکه با توجه به تغییرات جزئی در قوانین برگزاری مسابقات مربوط به خودروها، تیم‌های حاضر نیز به بهبود خودروهای سال گذشته‌ی خود پرداخته‌اند.

MercedesBenzF1 2

خودروی سال گذشته‌ی مرسدس‌بنز کوتاه‌ترین دماغه‌ی حاضر در مسابقات را داشت. این کمپانی خودروی امسال خود را بهبود داده و هم‌اکنون دماغه‌ی این خودرو در مقایسه با نمونه‌ی سال پیش باریک‌تر نیز شده است. مرسدس‌بنز بال جلوی خودرو را نیز با تغییراتی همراه کرده که بیشتر مربوط به بهبود آئرودینامیک این قسمت از خودرو است. در قسمت میانی و کاکپیت تغییرات زیادی صورت نگرفته، اما بال عقب به ستون مرکزی خودرو نزدیک‌تر شده که علت آن بهبود آئرودینامیک و همچنین موارد ساختاری بوده است.

همچون نسل‌های پیشین شاهد استفاده از یک صندلی فیبرکربنی هستیم که راننده را به آغوش خواهد کشید. فدراسیون اتومبیرانی در سال ۲۰۱۴ میلادی قوانین مربوط طراحی موتورهای مورد استفاده را تغییر داد و از این‌رو تیم‌های حاضر اجازه‌ی استفاده از موتورهای توروبوشارژ شده را در کنار موتورهای الکتریکی پیدا کردند. مرسدس‌بنز با توجه به این موضوع قوی‌ترین موتور مسابقات را روانه‌ی میادین کرد که این موضوع در سال جاری نیز حکمفرماست. F1 W06 هیبریدی علاوه بر اینکه از نظر قدرت حرف اول را می‌زند، برتری‌هایی را نیز نسبت به پیشرانه‌ی خودروهای رقیب دارد. موتور ۱.۶ لیتری مرسدس‌بنز با یک توربوشارژر دو تکه همراه شده بطوریکه کمپرسور در قسمت جلوی موتور V شکل و پروانه‌‌ی توربوشارژر که با استفاده از گاز خروجی به چرخش در می‌آید در پایین قرار دارد. این موضوع باعث شده تا سایز اینترکولر مورد استفاده برای خنک‌کردن موتور کوچک‌تر شود که نتیجه‌ی آن کوچک‌تر شدن ورودی‌های هوای مورد استفاده در طرفین کاک‌پیت و در نتیجه بهبود آئرودینامیک خودرو است.

باید دید که نیکو رُزبرگ و لوئیس همیلتون، دو راننده‌ی این تیم با خودروی جدید مرسدس در مسابقات امسال چه کار خواهند کرد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.