اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

بازی با کامپیوتر و تبلت، بعضی گیمرها را به دام یک اعتیاد بدون دود کشانده است اما گیمرهایی که از بازی کردن پول در می آورند

بازی با کامپیوتر و تبلت، بعضی گیمرها را به دام یک اعتیاد بدون دود کشانده است اما گیمرهایی که از بازی کردن پول در می آورند


سالهاست که ساعت های طولانی بازی با کامپیوتر و تبلت، بعضی گیمرها را به دام یک اعتیاد بدون دود کشانده است. اما همه گیمرها با بازی کردن وقت و پول را هدر نمی دهند. بعضی از آنها وارد تجارت بازی شده اند و با خرید و فروش اکانت های پیشرفته یا امتیازهای بازی کسب و کاری به راه انداخته اند. آنها گلد فارمر شده اند و به جمع تاجرانی وارد شده اند که به بازی به چشم سرگرمی نگاه نمی کنند.

بازی برای آنها جایی است که باید ساعت ها در آن تلاش کنند، امتیاز بگیرند، پیشرفت کنند و بعد حاصل زحمات شان را به گیمرهای کم حوصله بفروشند. رد و بدل شدن پول در بازی ها باعث شکل گیری اصطلاحی به نام Gold farming شده است. کشت طلا یا طلاکاری به معنی انجام بازی های آنلاین برای به دست آوردن مقداری از اعتبار مالی بازی است که بازیکن های دیگر حاضرند آن را با پول واقعی در دنیای واقعی بخرند.

شاید این کار یک تفریح یا سرگرمی در کنار شغل و زندگی روزمره به نظر برسد، اما مردم در بسیاری از کشورهای در حال توسعه این کار را تبدیل به شغل های تمام وقت کرده اند و با درآمد آن زندگی می کنند. در اغلب گیم های محبوب، زمان زیادی برای به دست آوردن امتیازات پیشرفته بازی لازم است. اما بازیکن های پولدار می توانند با خریدن این امتیازها، در مصرف زمان صرفه جویی کنند و یک راست وارد مراحل پیشرفته شوند.

گیمرهایی که از بازی کردن پول در می آورند
  
با رشد بازی های آنلاین جمعی از سال 2000 مبادله های این چنینی رشد بیشتری کرد. پیش از آن هم بازیکنان از سایت هایی مثل eBay و PayPal برای رد و بدل کردن آیتم های بازی هایشان استفاده می کردند. اما شاید ریشه های صنعتی شدن رد و بدل کردن پول در بازی ها را بشود در کره جنوبی پیدا کرد. کافه های مجازی در این کشور از سال 2001 تبدیل به مکان هایی برای پول سازی از بازی ها شدند. در چین هم همین حرکت ادامه پیدا کرد.

در سال 2004 گلد فارمینگ در چین رقبای دیگر را پشت سر گذاشت و دیگر هیچ کس به گرد بازیکنان چینی نرسید. لی هو در چین با بازی کردن زندگی اش را می گذارند. کنار او هر روز یک ردیف از همکارانی می نشینند که مثل خود او مشغول بازی برای پول درآوردن هستند. او به گاردین می گوید: «این کار مثل کار کردن در یک کارخانه است. تنها فرقش این است که اینجا دنیای مجازی است. شرایط کار سخت است، تعطیلات آخر هفته نداریم و فقط یک روز در ماه فراغت داریم. اما در مقایسه با شغل های دیگر خوب است، چون من هیچ مهارتی ندارم و این کار را می توانم انجام بدهم.» او یکی از کارمندان شرکت Wow7gold در چین است. شرکتی اینترنتی که میلیون ها یوان در سال از فروش امتیازهای داخل بازی World of Warcraft به دست می آورد.

گیمرهایی که از بازی کردن پول در می آورند

مشتریان تقاضا دارند در ازای پرداخت پول، آنها آواتارشان را پیشرفته تر کنند یا سلاح های بهتر برایشان به دست بیاورند. بعد از پایان ساعت های کار، لی غذایش را از شرکت دریافت می کند. بعد در اتاقی به همراه 8 گلد فارمر دیگر به خواب می رود. هزاران چینی مثل لی به این فعالیت اشتغال دارند. گویی هر جا تقاضایی وجود دارد، چینی ها برای کسب درآمد وارد بازار می شوند.

در سال 2011 روزنامه گاردین گزارشی منتشر کرد که نشان می داد در چین از زندانیان برای این کار استفاده می شود. این گزارش با توصیف وضعیت یکی از زندانیان شروع می شود: لیو دالی، یک زندانی در کمپ کار جیکسی، روزهای سختی را با شکاندن سنگ ها و حفر سنگر در معادن زغال سنگ شمال شرق چین می گذارند. او تا شب باید با اجنه و جادوگران مبارزه کند و شیاطین را از بین ببرد.

او یکی از زندانیانی است که مجبور شده اند بازی های آنلاین را انجام بدهند تا حساب های کاربری با رتبه بالا درست کنند و مسئولان زندان بتوانند آنها را با پول واقعی معاوضه کنند. این زندانی گفته است این کار از کار بدنی که زندانیان مجبور به انجامش می شدند هم پرسودتر است. او گفته: «روسای زندان از مجبورکردن زندانیان به بازی سود بیشتری از کار معمولی برده اند. 300 زندانی مجبور به بازی شده اند. ما 12 ساعت در کمپ به این شکل کار می کردیم که شنیده ام این میزان می تواند برای آنها چیزی معادل 470 هزار و 570 یورو در روز درآمد داشته باشد. ما هیچ پولی ندیدیم. فقط می دانیم کامپیوترها هیچ وقت خاموش نمی شوند.» این زندانیان در صورتی که به اندازه کافی بازی نکنند و پول در نیاورند به شدت مجازات می شوند.

گیمرهایی که از بازی کردن پول در می آورند

در سال 2005 نیویورک تایمز تخمین زد که بیش از 100هزار شاغل تمام وقت گلد فارمینگ تنها در چین زندگی می کنند. در سال 2006 تخمین زده می شد که درآمد ناشی از فروش کالاهای مجازی چیزی بین 200 تا 900 میلیون دلار آمریکا در سال ارزش داشته باشد. یک تخمین دیگر می گفت درآمد حاصل از این کار نمی تواند کمتر از 200 میلیون دلار آمریکا در سال باشد و احتمالا بیش از 150 هزار نفر به عنوان گلد فارمر کار می کنند که ماهانه حدود 145 دلار آمریکا درآمد دارند. این گزارش تخمین زده است که بیش از 80درصد گلد فارمرها چینی هستند.

واقعیتی که باعث تعصباتی علیه گیمرهای چینی شده است، بعضی از مطالعات آکادمیک درباره گلد فارمینگ نشان داده شبکه های اجتماعی کسانی که به این کار اشتغال دارند شباهت خاصی به شبکه موادفروش ها دارد. بعضی از کشورها برای مبارزه با تبعات این تجارت، قوانینی وضع کرده اند. مثلا در استرالیا سخنگوی دولت در سال 2006 قوانین حاکم بر درآمدهای معمولی را به درآمدهای ناشی از فروش کالاهای مجزی تعمیم داد. دولت چین از سال 2009 با استفاده از وجه رایج مجازی برای خرید در دنیای واقعی مخالفت کرده است. اما برعکسش مانعی ندارد و از وجه عادی می شود برای مبادله مجازی استفاده کرد. در کره جنوبی از سال 2010 این گونه معامله ها با پول مجازی قانونی شد اما مالیات به آن تعلق گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.