اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

نامه تکان دهنده 30 بازیگر زن به اصغر پورمحمدی معاون سیما : چون شوهر کرده‌ایم به ما نقش نمی‌دهند!

 نامه تکان دهنده 30 بازیگر زن به اصغر پورمحمدی معاون سیما : چون شوهر کرده‌ایم به ما نقش نمی‌دهند!

30 بازیگر زن سینما و تلویزیون، در نامه‌ای به اصغر پورمحمدی، معاون سیما از پشت پرده فساد مالی - اخلاقی در تلویزیون پرده برداشتند.

بازیگر زن - فساد - صداوسیما - معاون سیما - نامه
  

 بالاخره برخی اعتراض‌ها باید از سمت برخی اهالی سینما شنیده شود تا بلکه ملت باور کنند که فضای پشت صحنه فیلم‌ها، چندان هم سالم نیست. البته خیلی نیست ولی اینقدری هست که جامعه هنری سنتی-مذهبی ما رسماً جلویش بایستد. به چندسال پیش برگردیم، همان زمانی که مرجان محتشم صدایش درآمد و از روابط غیراخلاقی گفت تا بعدها که قبحش شکسته، برخی دیگر نیز از این روابط هرچند اندک غیرمتعارف گفتند. یا دوباره و متأسفانه همین چند وقت اخیر نیز که کارگردان معروف را به‌خاطر تجاوز و اغفال دخترک عاشق بازیگری، محکوم کردند. پس متأسفانه فضا چندان گل و بلبل نیست، خصوصاً در سینمایی که چارچوب عرف و شرع کمی بازتر است! دلمان به تلویزیون خوش است که عواملش گزیده‌ترند و نظارت‌پذیرتر، اما انگاری قضیه اینجا نیز چندان روبه‌راه نیست! نامه گلایه 30 نفر از بازیگران زن به معاونت سیما به نقل از فقیهه سلطانی و گلایه‌شان از پشت‌پرده انتخاب بازیگران سریال‌ها، تأسف‌بار است، اگر واقعی باشد. شاید نه برای تلویزیون، بلکه برای عده‌ای که به اسم هنرمند هر کاری دلشان می‌خواهد می‌کنند و ککشان نیز نمی‌گزد. خصوصاً اگر کار را در دامن بخش خصوصی و دورهمی اینها بگذارند، نتیجه‌اش می‌شود همین صدایی که بالاخره بلند شد.

سلطانی در بخشی از این نامه نوشته است:

امیدواریم شما برادر عزیز از پشت صحنه ناسالم و غیرمطلوب اکثر پروژه‌های تلویزیونی با خبر باشید. از روابط آلوده و مافیای قدرتمند عده‌ای بی‌صلاحیت و شهوت‌پرست که روز به روز به نفوذ و قدرت ایشان برای وارد کردن چنین افرادی در صحنه مقدس تلویزیون اسلامی افزوده می‌شود، مطلع باشید...!
چگونه است که عده‌ای از بانوان بازیگر بی‌حاشیه موجه و اخلاقگرا با دستمزدهای انسانی و معقول تنها به دلیل باج ندادن به این عده سودجو و حفظ عفت و سلامت روحی و حفظ حدود و شأن حرفه‌ای خود به بهانه‌های مختلف از طرف ایشان از کار باز می‌مانند! چگونه است که اکثریت بانوان موجه این حرفه به دلیل تشکیل خانواده و ازدواج که توصیه و دستور اسلام است در تلویزیون و سینمای جمهوری اسلامی ناخواسته از میدان به در می‌شوند!

ما جمعی از هنرمندان متخصص و موجه این حرفه خواستار رسیدگی به شرایط نامطلوب، کم کاری و حتی گاهی بیکاری و در نتیجه جلوگیری از سرخوردگی خود در زمینه فعالیت در حرفه‌ای که سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌ایم از شما تقاضای رسیدگی و توجه داریم! ما عاشق خدمت کردن در وطن خود در جهت ارتقای سطح فرهنگ مردم عزیزمان و عاشق ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی خویش هستیم و می‌خواهیم که باشیم... که بمانیم و خدمت کنیم.

آیا یاری دهنده‌ای هست که ما را یاری کند؟

هرچه هست در پشت دوربین اتفاق می‌افتد. بالاخره عده زیادی به هر طریقی متأسفانه دنبال شهرت هستند. گاه ممکن است سرمایه و پول به پروژه تزریق کنند به بهانه بازیگر شدن و گاه نیز مجبورند به ‌ساز فلان تهیه‌کننده و کارگردان معلوم‌الحال برقصند. البته که اکثریت اینگونه نیستند، ولی حتی یک درصدش نیز برای هنر ما به‌ویژه تلویزیون، مرض است. زمانی فرج‌الله سلحشور به این روابط اعتراض کرد، اما ریختند روی سرش و کار به شکایت هم کشید که تو دروغ می‌گویی و فضا را متشنج می‌کنی! در حالی که همین اعتراض‌های هرازگاهی چیز دیگری را می‌گوید. پس خبری هست که باید به آن رسیدگی کرد. قرار هم نیست این روابط اندک غیرعرف، به ضدشرع کشیده شود. اتفاقاً نظارت نباید صرفاً به بازیگری و چند و چون انتخاب‌هایش، ختم بشود. جلوی هر ضدهنجاری را باید گرفت حتی اگر حذف حضور خانوادگی تهیه‌کنندگان با نوه و نتیجه‌هایشان در برنامه‌ها باشد که مصداقش در همین تلویزیون فت و فراوانند. البته این قضیه اگر واقعی باشد، باید اتفاقاً مصداق آورد و رو کرد تا عبرتی بشود. اینکه چطور می‌شود کار به‌جایی برسد که هرکسی به اسم فیلمساز و تهیه‌کننده، در تلویزیون دست هر معشوقه بازیگری را بگیرد و خودشان را همه طور ارضا کند!

کسی با تلویزیون سر شوخی ندارد، چون اسمش رسانه است و برچسبش ملی؛ پس برای ملت است نه جای خانوادگی اداره کردن. البته قضاوت عجولانه نیز نباید کرد شاید هم نباشد ولی «تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها»

اما لابد چیزهایی هست که بالاخره صدای چندین نفر از بازیگران زن آن هم درمورد سریال‌ها نه تولیدات سینما درآمده با عباراتی مثل «روابط آلوده، شهوت‌پرست، بی‌صلاحیت، بی‌عفتی و غیره»! قضیه از چه قرار است؟‌ای کاش هرچه به‌دست بیاید را رسماً اعلام کنند چه راست باشد و چه دروغ.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.