اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

آخرین اخبار فوتبال : هفته آخر لالیگا و سرنوشت قهرمانی لالیگا | | بارسا در زمین گرانادا و رئال در خانه دپورتیوو


آخرین اخبار فوتبال : هفته آخر لالیگا و سرنوشت قهرمانی لالیگا | | بارسا در زمین گرانادا و رئال در خانه دپورتیوو

سرنوشت قهرمانی لالیگا سرانجام به روز آخر کشیده شد. شنبه آینده ساعت 17 به وقت محلی، بارسا در زمین گرانادا و رئال در خانه دپورتیوو به میدان خواهند رفت تا از میان این دو، یکی قهرمان لالیگا شود.



 

  تا روز گذشته و پیش از انجام بازی های هفته 37، بارسلونا، اتلتیکو و رئال مادرید در کورس قهرمانی لالیگا بودند اما با شکست اتلتیکو در خانه لوانته، حالا تنها بارسا و رئال هستند که در هفته پایانی شانس قهرمانی خواهند داشت. بارسلونا با یک امتیاز بیشتر از رئال، بخت اول قهرمانی محسوب می شود و تنها با لغزش این تیم و پیروزی رئال بر دپورتیوو، جام به برنابئو خواهد رفت.

 

 

در تاریخ لالیگا، 38 بار سرنوشت قهرمانی به روز آخر کشیده شده و تنها 8 بار اتفاق افتاده است که تیم صدرنشین، در هفته پایانی قهرمانی را از دست بدهد. 4 تیم تا به امروز در روز پایانی قهرمانی را به تیمی دیگر واگذار کرده اند: رئال مادرید(5بار)، سویا، دپورتیوو و اتلتیکو مادرید.

تا کنون سابقه نداشته است که بارسلونا به عنوان صدرنشین لالیگا، در روز پایانی قهرمانی را به تیمی دیگر تعارف بزند. از سوی دیگر رئال مادرید نیز هرگز در هفته پایانی وقتی صدرنشین نبوده ولی از لحاظ ریاضی شانس قهرمانی داشته، موفق به کسب این عنوان نشده است و اگر تاریخ این بار نیز تکرار شود، بارسا قهرمان خواهد شد.

 

 

آخرین بار فصل 2009-2010 بود که بارسا و رئال به عنوان تیم های اول و دوم، کارشان به روز آخر کشیده شد اما آبی اناری ها با برتری 4-0 بر وایادولید، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. بارسا همچنین 5 بار در تاریخ خود روز پایانی وقتی امید اندکی به قهرمانی داشته، توانسته در میان ناباوری قهرمان شود. علاوه بر بارسا، بیلبائو، والنسیا و اتلتیکو مادرید نیز چنین شانسی نصیبشان شده است.

 

آخرین بار فصل 93-94 بود که دپورتیوو تا روز پایانی صدرنشین بود اما با تساوی بدون گل برابر والنسیا و برتری 5-2 بارسا بر سویا، جام به نوکمپ رفت. در بازی دپور-والنسیا، ژوکیچ یک پنالتی را دقیقه 90 از دست داد تا بارسا قهرمان شود.

 

فصول 91-92 و 92-93 نیز دو بار پیاپی رئال مادرید در خانه تنه ریف شکست خورد و قهرمانی را تقدیم بارسلونا کرد. اولین بار فصل 28-29، رئال مادرید در روز پایانی امتیاز از دست داد تا بارسا قهرمان شود. 11 سال بعد در فصل 39-40، اتلتیکو آوانسیون در هفته پایانی قهرمانی را از سویا گرفت. فصل 46-47 نیز بیلبائو قهرمانی را در روز پایانی تقدیم والنسیا کرد. فصل 59-60 بار دیگر چنین اتفاقی تکرار شد و این بار بارسا به لطف تفاضل گل بهتر توانست در روز پایانی از رئال صدرنشین پیشی گرفته و قهرمان شود.

 

 

تا روز شنبه و برگزاری بازی گرانادا-بارسلونا و دپورتیوو-رئال مادرید، زمان زیادی باقی نمانده است. اگر تاریخ دست نخورده باقی بماند، باید بارسلونا را قهرمان بدانیم اما کسی چه می داند؟ همیشه برای هر اتفاقی یک بار اولی وجود دارد و شاید بارسلونا برای اولین بار در تاریخ خود، قهرمانی را در روز آخر از دست داده و رئال نیز برای اولین بار، در روز پایانی جایگاه دوم خود را با اولی عوض کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.