اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

قاری زاده: فارابی باید کوچک شود/ نیروهای جوان و کارآمد باید به فارابی تزریق شوند

فرهنگ > سینما - مجید قاری‌زاده می‌گوید که چابکسازی سینما با کوچکسازی بنیاد سینمایی فارابی امری ضروری است.

این کارگردان در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: یکی از دوران خوبی را که به یاد دارم دهه 60 و مدیریت آقای بهشتی در سینما است و در دورانی که انقلاب شده و تکلیف سینما روشن نبود تاسیس فارابی به ماندگاری سینما کمک کرد.


  

وی یادآور شد: این مسیر بسیار دشوار بود و در آن زمان چهار اثر سینمایی ساختم و شرایط خوبی داشتیم.

کارگردان فیلم پدربزرگ تاکید کرد: آقای بهشتی روزی صحبتی کرد مبنی بر اینکه اگر سینما راه بیفتد کم کم فارابی کارایی خود را از دست داده و کوچک خواهد شد.

قاری زاده تصریح کرد: امروز کوچکسازی بنیاد سینمایی فارابی اتفاق خوبی است و باید بخش خصوصی به جای این بنیاد فعال شود.

وی گفت: تکیه بیش از حد به بنیاد سینمایی فارابی در سال های قبل، سینمای ایران را تنبل کرده است و معتقدم قرار گرفتن موسسه رسانه های تصویری در دل بنیاد سینمایی فارابی اتفاق خوبی است.

کارگردان سلام پدربزرگ یادآور شد: مدیریت سینما با ایستادگی و غیرت، به دنبال چابکسازی سینما است و این شرایط مرا به یاد دوران مدیریت آقای بهشتی در سینما می اندازد.

قاری زاده اظهار کرد: فارغ از نگاه جناحی، احساس می کنم کوچکسازی فارابی با هدف تسریع فعالیت بخش خصوصی شکل می گیرد و من مدافع این طرز تفکر هستم.

وی تصریح کرد: در دوره قبل چهار نفر فیلم فاخر ساختند و دل همین افراد خوش و بخش خصوصی تعطیل شد و تلاش برای اینکه همه فیلم بسازند اتفاق خوبی است.

این کارگردان سینما گفت: البته نباید به یکباره فارابی را منحل کرد و به هر حال باید محملی برای حمایت از آثار سینمایی باشد.

قاری زاده گفت: بزرگی بیش از حد بنیاد سینمایی فارابی به مفهوم ارتقای کیفیت این بنیاد نیست بلکه امروز باید نیروهای جوان و کارآمد به بنیاد سینمایی فارابی تزریق شوند.

وی با اشاره به ارائه دفترچه سیاستگذاری سازمان سینمایی افزود: مدیریت سینما بر اساس این سناریو جلو می رود و در این شرایط که بودجه سینما اندک است مطمنم تا دو سال آتی حال سینما بهتر خواهد شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.