اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

انتقاد دوباره کروش از دخالت سیاست در ورزش/عادلانه نیست،فوتبال ایران قربانی تحریم ها شده است

ورزش > فوتبال ملی - سرمربی تیم ملی می گوید:«اصلا درک نمی کند که چرا سیاست را با ورزش مخلوط می کنند و اجازه نمی دهند تا فوتبال ایران پیشرفت کند.»

  

آریا صالحی:این برای اولین بار نیست که کارلوس کروش در قبال تحریم های غربی علیه ایران موضع می گیرد.سرمربی پرتغالی تیم ملی که خودش اینجاست و مشکلات را از نزدیک لمس کرده چند ماه پیش و در جام جهانی فوتبال با  استفاده کردن از واژه هایی چون سخت ترین ، بی رحمانه ترین و ...به تحریم هایی که علیه یک ملت صادر شده اند و بیشترین فشار را به زندگی مردم ، می آورند تاخت.کارلوس آن موقع از تریبونی به بزرگی دنیا ،جایی که از اوباما در کاخ سفید تا مشهدی محمد در سنقر کلیایی اخبارش پی گرفته می شود از تحریم های بی رحمانه سخن گفت:« دوست من ، ببین تو نمی توانی تیم مرا با هیچ کدام از 32 تیم دیگر جام مقایسه کنی. من از کشوری با شرایط خاص می آیم. کشوری که تحریم های خارجی سبب شده تیم ملی فوتبالش حتی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با مشکل روبرو باشد.»

سرمربی تیم ملی ایران این بار هم و پس از بازی مقابل تیم بحرین از تحریم های بی رحمانه  حرف زد.او خطابش را فیفا قرار داد و با انتقاد از مسئولان این نهاد که باز هم مهمترین شعار فوتبالی را نشانه رفته اند حرف هایش را به گوش همه رساند، فوتبالی که فیفا می گوید باید عاری از سیاست باشد. با این وجود زبانه آتش سیاست حتی به ساختمان این نهاد بین المللی رسیده. اینکه پول های فیفا برای آماده سازی تیم ملی به فدراسیون نمی رسد و سرمربی با شهامت در جمع خیلی از آسیایی ها از مشکلاتی می گوید که این تحریم های حوزه های غیر سیاسی برای زندگی عامه مردم در نظر گرفته شدند. تحریم هایی که وضع کنندگان شان تنها شعار می دهند با هدف فشار برای سیاست های هسته ای دولت ایران در نظر گرفته شدند و اثری بر زندگی مردم نخواهند داشت.

کروش که در جام جهانی پاس گل زیبایی به ظریف داده بود این بار از تریبون جام ملت های آسیا استفاده کرد.او که خودش به دلیل همه این تحریم ها هنوز نتوانستته حتی حق و حقوقش را از فدراسیون بگیرد باز هم لب به انتقاد گشود و از وضعیت تیم ملی و نداشتن منابع مالی به خاطر تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد حرف زد. نزدیک به 9 میلیون دلار طلب ایران از فیفا نمی تواند وارد کشور شود.چند میلیون دلار هم کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران بدهکار است و همه این اتفاق ها باعث شده تا بازیکنان حتی پاداششان را هم نگیرند.از آن طرف بازی های دوستانه برگزار نمی شود و همه اینها فقط و فقط به خاطر تحریم هاست.

کروش که به نظر کمی هم عصبی بود با تاکید بر اینکه سیاست نباید روی فوتبال تاثیر داشته باشد گفت:«: این بخشی از وظیفه اصلی فیفا است. تیم ملی ایران در جام جهانی حضور داشت و ما از آن زمان تاکنون دوران سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. در دوران آماده سازی تیم ملی، بازیکنان و تیم، خیلی اذیت شدند. بعد از جام جهانی همه چیز بدتر شد. پول های ما در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بلوکه شد و به دست ما نرسید. وقتی شما قرار است به تورنمنتی مانند جام ملت های آسیا بیایید و 80 میلیون نفر از شما انتظار داشته باشند، رویا پردازی کنند و تیم را حمایت کنند، شما نمی توانید اینچنین باشد. من هم یک انسان در دنیا هستم. مربی هستم. نمی‌توانم این موضوع را درک کنم.»

او این را گفت و ادامه داد:«وقتی شما منابع کافی ندارید که فوتبال بازی کنید، برای فوتبال و بازیکنان جوانی که در ایران هستند خوب نیست. این درست نیست زیرا بحرین با انجام 9 دیدار دوستانه به این رقابت‌ها پا گذاشته بود اما ما فقط دو بازی انجام دادیم. ما این دو بازی را هم به خاطر لطفی که کشورهای کره‌جنوبی و عراق به ما داشتند انجام دادیم. آنها بخشی از پول را پرداخت کردند. فکر می کنم زمان آن رسیده که از کسانی که می‌توانند ما را یاری کنند، کمک بطلبیم. فوتبال ایران نمی‌تواند اینطور پیش برود و این موضوع نه برای بازیکنان و نه برای دنیای ورزش عادلانه نیست. آنها قربانی محدودیت‌ها و تحریم‌ها شده‌اند.»

اما حرف های پایانی کروش.آنجا که او گفت:« به منظور ایجاد تغییر و آماده‌سازی تیم ملی برای آینده زمان آن رسیده از تمامی مدیران و مردم کمک بخواهیم. با چنین شرایطی تیم ملی نمی‌تواند پیشرفت کند و این اصلاً عملی جوانمردانه در قبال ورزشکاران و فوتبالیست‌ها نیست. آنها قربانی محدودیت‌ها و تحریم‌های سیاسی شده‌اند. بدون حمایت، ورزشکاران ایرانی نمی‌توانند نه چیزی یاد بگیرند و نه پیشرفتی کنند.»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.