اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

هر آنچه باید درباره جی ۳ ال‌جی بدانید ویژه

جی ۳ اولین گوشی هوشمند مطرح بازار است که به صفحه نمایش QHD مجهز شده و تراکم خارق‌العاده پیکسل‌ها به همراه تصاویر زنده و درخشان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ال‌جی سعی نموده هر آنچه در توان دارد در این تلفن بگنجاند تا نفوذ خود را در بازار پر رونق تلفن‌های هوشمند بیش از پیش افزایش دهد. همراه با ما باشید تا هر آنچه لازم است درباره جی ۳ بدانید را در این مطلب به شما بگوییم.
  

طراحی و ارگونومی

g3-review

مقاله مرتبط:


جی 3 یک تلفن خوش‌دست و زیبا است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وقتی برای اولین بار این تلفن را در دست می‌گیرید، علی‌رقم پلاستیکی بودن بدنه حس خوبی به شما منتقل می‌شود. بدنه پلاستیکی این تلفن طراحی شبیه به فلز دارد و نسبت به جی ۲، پرچمدار پیشین ال‌جی  کیفیت بهتری را نیز به کاربر ارائه می‌کند. دکمه‌های پاور/قفل صفحه و تغییر حجم صدا در پشت دستگاه طراحی ظریف‌تر و شکیل‌تری پیدا کرده‌اند و حاشیه دور نمایشگر، حتی نسبت به جی‌۲ هم باریک‌تر شده‌ است. وقتی تلفن را در دست می‌گیرید به لطف این حاشیه‌های باریک به راحتی می‌توانید با نمایشگر ۵.۵ اینچی دستگاه کار کنید. بسیاری از پرچمداران رقبا تلفنی در همین ابعاد، اما با نمایشگر ۵ یا ۵.۲ اینچ تولید کرده‌اند. بی‌شک حاشیه بسیار باریک و عدم وجود هیچ دکمه فیزیکی در جلو و لبه‌های این تلفن به زیبایی ظاهری آن کمک بزرگی کرده است. ضخامت این دستگاه ۸.۹ میلی‌متر و وزن آن تنها ۱۴۹ گرم است که جی 3 را به تلفنی سبک‌وزن تبدیل می‌کند.


جی‌ ۳ از طراحی مدرن با لبه‌های منحنی شکل و بدنه‌ی شبیه به فلز بهره می‌برد. آنچه بیش از هر چیز هر کاربری را به سمت جی ۳ می‌کشد، طراحی ظاهری قسمت جلوی آن است. حاشیه بسیار باریک دور صفحه نمایش و پوشش یکپارچه گوریلا گلس که کل قسمت جلوی تلفن را پوشانده است، حس کم‌نظیری را به گوشی هوشمند شما منتقل می‌کند. پوشش دستگاه، این بار هم پلاستیکی است، اما پلاستیک مستحکم‌تر و با طراحی بسیار شبیه به فلز. پوشش پلاستیکی جی ۳ چیزی بین لومیاهای نوکیا و گلکسی سامسونگ است. جی ۳ نه تنها از نظر کیفیت ساخت نسبت به جی ۲ به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته، بلکه از نظر جلوه‌ی ظاهری نیز به مراتب بهتر شده است. به عنوان مثال در لبه پایین صفحه نمایش، همان جایی که لوگوی ال‌جی حک شده از یک طراحی ریز راه‌راه استفاده شده که زیبای تلفن را مخصوصاً در نسخه خاکستری دو چندان می‌کند. 

ergonomy-g3-iphone-6-plus-3 تلفن‌های هوشمند بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. نکسوس 6 گوگل مجهز به یک نمایشگر ۵.۹ اینچی است که آن را تبدیل به یک ابزار خیلی بزرگ می‌کند! معلوم نیست این روند تا کجا پیش خواهد رفت، اما به نظر می‌رسد این روزها قرار دادن مرزی میان فبلت و تلفن هوشمند کاری بسیار دشوار شده است. بزرگ شدن نمایشگر تلفن‌های هوشمند به معنای فضای کار بیشتر است که به خودی خود، نه تنها بد نیست، بلکه خوب هم هست. اما چالشی که دامن‌گیر کمپانی‌های بزرگ سازنده تلفن هوشمند شده، قرار دادن این نمایشگر بزرگ در بدنه‌ای است که ارگونومی مناسبی داشته و کاربر با آن احساس راحتی کند.

ترفند‌های کاربردی

۱. اجرای دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر (ویژگی Dual Window)

Multitask-with-Dual-Window


برخی شرکت‌ها از جمله ال‌جی آخرین دستگاه‌های پرچم‌دار خود را به توانایی اجرای دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر به صورت همزمان مجهز کرده‌اند. ممکن است این ویژگی تنها به چند اپلیکیشن‌ کاربردی محدود شده باشد، اما در زمانی که قصد دارید به چند کار در آن واحد بپردازید قطعا همین برنامه‌ها بسیار به کمک شما خواهند شتافت.

برای دسترسی به ویژگی Dual Window در جی ۳، دکمه بازگشت را نگه دارید، منویی به صورت پنجره‌ای کوچک حاوی لیستی از اپلیکیشن‌ها ظاهر خواهد شد (عکس وسط در بالا). از اینجا شما می‌توانید یک اپلیکیشن را بکشید و در بخش بالایی یا پایینی صفحه نمایش به صورت نیمه، باز کنید.

تعدادی از اپلیکیشن‌ها حتی می‌توانند از این طریق با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برای مثال، اگر مدیریت فایل و اپلیکیشن پیام‌ها با ویژگی Dual Window باز شده‌اند، می‌توانید به راحتی تصویری را از برنامه مدیریت فایل بگیرید و به درون اپلیکیشن پیام‌ها رها کنید تا برای ارسال آن کار شما فوق‌العاده راحت‌تر شود.

تنظیم کردن Knock Code

lg-g3-knockcode ویژگی Knock Code بسیار جالب و خلاقانه‌ است تا حدی که می‌تواند رقیب و جایگزینی برای سنسور‌های اثر انگشتی باشد که اخیرا در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار دیگر شرکت‌ها می‌بینیم. Knock Code در جی پرو ۲ ال‌جی عرضه شد و به شما اجازه ساخت "code" را می‌داد که در واقع ترکیبی از تپ‌هایی بود که شما در بخش‌های مختلف صفحه نمایش انجام می‌دادید.

اگر نمی‌خواهید با رمز عبور، پین یا الگو قفل جی ۳ خود را باز کنید، Knock Code یک راه حل فوق‌العاده است. بهتر از همه چیز سرعتی است که با Knock Code می‌توان به صفحه نمایش روشن دستگاه رسید. در زمانی که گوشی شما در حالت خواب است تنها با چند حرکت لمسی بر روی صفحه نمایش می‌توان گوشی را ناگهان از خواب پراند و سریعا به اجرای هر کاری پرداخت. ناک کد یکی از امن‌ترین روش‌های امنیتی شناخته شده برای تلفن‌های همراه به کار می‌رود.

در زیر بخش General در منوی تنظیمات به این مسیر Security > Lock Screen > Select screen lock بروید. از اینجا Knock Code را انتخاب کنید و سپس الگوی ناک‌کدی که می‌خواهید را بسازید و بعد آن را تایید کنید. همچنین در این بخش از شما خواسته می‌شود یک شماره پین جایگزین را هم انتخاب کنید تا اگر الگوی Knock code خود را فراموش کردید بتوانید دستگاه را از حالت قفل خارج کنید.

حالت مهمان در جی ۳ ال‌جی (ویژگی Guest Mode)

lg-g3-guest-mode

حالت مهمان اجازه می‌دهد شخص دیگری گوشی شما را در دست بگیرد بدون اینکه دسترسی کاملی به تمام فایل‌ها، تصاویر و هرگونه محتوای شخصی شما داشته باشد. این ویژگی به دارنده دستگاه امکان می‌دهد تا یک الگوی خاص را برای باز کردن قفل داشته باشد و همین طور انتخاب کند که کدام اپلیکیشن‌ها در این حالت در دسترس شخص مهمان قرار گیرند. اگر اطلاعات و فایل‌های حساسی بر روی گوشی خود نگه داری می‌کنید این قابلیت بسیار مفید و ضروری خواهد بود. شاید هم بخواهید با این ویژگی بازی‌ها را از دید فرزند خود پنهان کنید!

برای فعال کردن حالت مهمان به زیر تب General در منوی تنظیمات بروید و گزینه Guest Mode را لمس کنید. از اینجا می‌توانید مشخص کنید که کدام اپلیکیشن‌ها برای شخص مهمان قابل مشاهده شود، تصویر پس‌زمینه را تغییر دهید و در نهایت نوع باز شدن قفل برای رفتن به این حالت را تنظیم کنید. زمانی که دیگر افراد با الگوی Guest Mode قفل جی ۳ شما را باز می‌کنند، خود را در باغی می‌بینند که شما برایشان آماده‌ کرده‌اید!

راحتی انجام فعالیت‌های مختلف با یک دست 

lg-g3-one-hand

جی ۳ ال‌جی یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند موجود است که ویژگی‌های بسیار عالی نرم‌افزاری در سراسر سیستم عامل آن به چشم می‌خورد. اما اندازه صفحه نمایش ۵.۵ اینچی باعث شده که انجام کارهای مختلف با یک دست سخت شود. جز اینکه دست‌هایی بسیار بزرگ داشته باشید از پس بسیاری از کار‌ها تنها با یک دست برنخواهید آمد و احتمالا شما هم از این تلفن با دو دست خود استفاده می‌کنید. خوشبختانه ال‌جی برای این مورد نیز یک جایگزین خوب دارد که کمک می‌کند مشکلات با یک دست کار کردن را برای شما حل کند. با فعال کردن عملیات‌های تک دستی یا One-handed operation، می‌توانید سمت قرار گیری شماره‌گیر، صفحه کلید، صفحه قفل را تعیین کنید تا کار کردن با هر کدام و به وسیله یک دست آسان‌تر شود.

ergonomy-g3-iphone-6-plus-5

در زیر تب General منوی تنظیمات، بر روی One-handed operation تپ کنید. تیک هر کدام از ویژگی‌هایی که دوست دارید فعال شود را بزنید.

ترفند‌هایی برای دسترس‌پذیری بیشتر 

Enable-universal-touch-gesture-control

در منوی دسترس ‌پذیری (Accessibility) جی ۳ ال‌جی، ترفند‌های مختلفی وجود دارد که ممکن است از آن‌ها آگاه نباشید. در ادامه به مهمترین ترفند‌های این بخش می‌پردازیم:

Touch Zoom: این ترفند به شما این امکان را می‌دهد که سه بار یکی از بخش‌های صفحه نمایش را لمس کنید تا آن قسمت از محتوای نمایش داده شده زوم شود (صفحه کلید و نوار ناوبری جزو این نقاط نیستند). همین که بر روی بخشی از صفحه بزرگنمایی انجام دادید، می‌توانید با دور کردن دو انگشت خود از یکدیگر مقدار بزرگنمایی را تنظیم کنید یا اینکه با نزدیک کردن دو انگشت، مقدار بزرگنمایی را از بین ببرید. همچنین با ۳ بار تپ کردن می‌توان دوباره به حالت استاندارد بازگشت.

Flash Alert: زمانی که این ترفند فعال شود، فلش دوربین در زمان رسیدن نوتیفیکیشن، پیام و یا دریافت تماس، روشن خواهد شد. این ویژگی در زمانی که تلفن را گم کرده‌اید یا اینکه در زمان دریافت پیام و تماس بخواهید توجه شما را بیشتر جلب کند، کارآمد خواهد بود.

Universal Touch: این ویژگی شما را قادر می‌سازد همواره آیکونی داشته باشید که با فراخوانی آن صفحه‌ای بزرگ در میانه صفحه نمایش باز شود و برخی عملکرد‌های پایه‌ای تلفن را نظیر تنظیم صدا، دکمه پاور، صفحه خانگی، گرفتن عکس و تنظیمات به شما پیشنهاد دهد. همچنین از این طریق می‌توانید اپلیکیشن‌های تنظیمات، تماس‌ها، پیام‌ها و مرورگر را با کشیدن حرف اول اسم آن‌ها در پنجره  Universal Touch، باز کنید (همچون تصویر بالا).

Power Key: زمانی که صحبت خود با شخصی را تمام می‌کنیم، دوست داریم با سریع‌ترین و راحت‌ترین راه تماس را پایان دهیم. به صورت معمول بعد از پایان تماس باید بر روی آیکون قطع تماس تپ کرد تا تماس خاتمه یابد. اما ال‌جی راه‌حلی جالب‌تر را برای شما به وجود آورده است. جایگاه قرار گیری دکمه پاور دستگاه جی ۳ بسیار مناسب‌ است و دقیقا در زمان حرف زدن با تلفن زیر انگشت‌های شما لمس می‌شود. ال‌جی در مسیر Settings > General > Accessibility گوشی جی ۳ شما، با به وجود آوردن گزینه Power key ends call امکانی را فراهم کرده که با لمس دکمه پاور دستگاه بتوانید بلافاصله تماس خود را تمام کنید و دیگر نیازی به تپ کردن بر روی دکمه نرم‌افزاری قطع تماس نباشد.

اپلیکیشن‌های قاب Quick Circle را تنظیم کنید 

quick-circle

ال جی همراه با جی ۳ از قابی محافظ و بسیار جالب رونمایی کرد که می‌توان از طریق پنجره‌ای دایره‌ای آن به اپلیکیشن‌هایی دسترسی پیدا کرد و حتی می‌توان با اپلیکیشن‌ها در همین محیط کوچک کار کرد. به صورت پیش‌فرض ۳ اپلیکیشن در این محیط دایره‌ای قرار می‌گیرند اما این تعداد را می‌توان تا ۶ عدد افزایش داد. به تب General در تنظیمات بروید و گزینه فعال سازی "QuickCircle case" را لمس کنید. دوباره بر روی Option تپ کنید سپس "Select apps" را انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید تا ۶ اپلیکیشن را در قاب زیبای Quick Circle خود جای دهید.

تشریح قابلیت‌های کلیدی جی ۳

 Smart Notice

lg-g3-smartnotice بهترین توضیح آغازین برای Smart Notice تشبیه کردن این ویژگی با گوگل ناو (دستیار شخصی گوگل) است اما بسیار سریع‌تر و کاربردی‌تر. هدف ال جی از قرار دادن ویژگی Smart Notice در جی 3 را می‌توان در قالب یک جمله بیان کرد «دادن اطلاعات به کاربر قبل از اینکه حتی فکر کند به آن‌ها نیاز دارد!»

در واقع Smart Notice ویجتی است که در صفحه خانگی دستگاه قرار می‌گیرد و فعالیت و عادات شما را مشاهده می‌کند. زمانی که به مقدار کافی از شما یاد گرفت، می‌تواند پیشنهاد‌هایی را برای اقدام بعدی که انجام خواهید داد، نمایش دهد. در ادامه به کار‌هایی که این ویژگی مهم قادر است در جی ۳ ال‌جی انجام دهد به صورت مفصل خواهیم پرداخت. 

Smart Notice کار‌هایی را انجام می‌دهد که گوگل ناو از انجام بسیاری از آن‌ها ناتوان است. این قابلیت ممکن است شبیه به گوگل ناو به نظر آید اما کاربرد‌های آن بسیار متفاوت است و به طریقی بیشتر بر اعمال شما در گوشی‌تان کنترل، مدیریت و راهنمایی دارد تا اینکه بخواهد دائم به جستجوی موارد درخواستی شما در اینترنت وابسته باشد.

lg-g3-interfaz

لیستی از کار‌های مفید و کاربردی که Smart Notice قادر به انجام است را در ادامه مطالعه کنید:

مخاطبین جدید: هر گاه از یک شماره برای چند بار با شما تماس گرفته شود و آن شماره در لیست مخاطبین حضور نداشته باشد، Smart Notice در قالب یک کارت ظاهر شده و از شما سوال می‌کند که آیا دوست دارید این شماره را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید یا خیر.

یادآوری تماس مجدد: گاهی پیش می‌آید که به هر دلیلی دوست نداریم به یک شماره پاسخ دهیم اما به خودمان قول می‌دهیم بعدا و در زمان مناسب با آن شخص تماس بگیریم. مشکل اینجا است که در بسیاری مواقع این موضوع را فراموش می‌کنیم و همین فراموش‌کاری ممکن است پس از آن مشکلاتی پیش آورد. حال Smart Notice اجازه فراموش کردن آن تماس از دست رفته را نخواهد داد و به شما یادآوری می‌کند با تماس‌هایی که رد کرده‌اید یا بدون پاسخ گذاشته‌اید، دوباره تماس برقرار کنید.

ذخیره باتری: بیرون رفتن از خانه یا رفتن به یک تفریح بدون باتری گوشی هوشمند می‌تواند بسیار عذاب آور باشد. علاوه بر اینکه در زمان تمام شدن باتری نمی‌توانید از ویژگی‌های مهم گوشی مثل دوربین یا اپلیکیشن‌های ضروری استفاده کنید، حتی قادر به برقراری تماس یا ارسال پیام نیز نخواهید بود. بسیار پیش می‌آید که بعد از خروج از خانه یا رفتن به تفریح، تازه به یاد می‌آوریم که باتری گوشی ما کم بوده و اکنون در حال تمام شدن است. اکنون با ویژگی Smart Notice زمانی که باتری در حال اتمام است، با یک کارت این موضوع به شما یادآوری می‌شود تا سریعا گوشی خود را به شارژ بزنید و بتوانید در محل دور از برق به کار با موبایل خود بپردازید.

یادآور تولد: با وارد کردن تاریخ تولد افراد مهم زندگی خود در تقویم یا مشخصات هر مخاطب، دیگر هیچگاه تاریخ تولد آن‌ها را با یادآوری که Smart Notice انجام می‌دهد، فراموش نخواهید کرد.

پاکسازی هوشمند: در زمانی که فکر می‌کنید فایل‌های موقت و اضافی در حال اذیت کردن گوشی شما هستند، این قابلیت فعال می‌شود و به پاکسازی و به پاک کردن فایل‌های موقت می‌پردازد تا گوشی هوشمند شما بتواند کمی نفس بکشد.

یادآوری‌های مهم: وابسته به زمان و محل حساسی که شما در آن قرار دارید، یادآوری‌های مهمی به شما انجام خواهد شد. این ویژگی بسیار کاربردی است و در انجام وظایف روزانه یا یادآوری مبتنی بر مکان بسیار به کمک شما خواهد آمد. همچنین راهنمایی‌هایی را درباره شیوه استفاده از دستگاه به شما نشان می‌دهد.

نکته‌های هوشمند (Smart Tips): نیمی از صفحه نمایش را به اشغال خود در می‌آورد اما نکاتی را در هر مکان و زمان که نیاز داشته باشید، اعلام می‌کند.

LG Health: وضعیت سلامتی و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید را بروزرسانی می‌کند تا اطلاعات مفید و خوبی را از وضعیت سلامتی خود به دست آورید.

اطلاعات ترافیک: با در اختیار گذاشتن اطلاعات ترافیکی در زمان مسافرت، شما را از وضعیت راه آگاه می‌کند.

هشدار‌های مرتبط با شرایط جوی: اطلاعاتی جالب و مفید از وضعیت آب و هوا در اختیار شما می‌گذارد. در زمان بد شدن هوا و راهی که در آن در حال مسافرت هستید، هشدار‌های مربوط به شرایط جوی را به اطلاع شما خواهد رساند. همچنین اگر قصد خروج از خانه داشته باشید و پیش‌بینی هوای بارانی شود، همراه بردن چتر را به شما پیشنهاد می‌دهد!

پیشنهاد‌های هوشمند: بر اساس موقعیت جغرافیایی یا همان اطلاعات محلی، تغییرات خودکار را در گوشی و اپلیکیشن‌هایی را متناسب با آن مکان به شما پیشنهاد می‌دهد.

فوکوس لیزری

g3-laser-focus-1

این نخستین باری است که یک گوشی هوشمند یا حتی دستگاه مصرفی از قابلیت فوکوس خودکار لیزری بهرمند شده است. ال‌جی مدعی است که تنها برخی مدل‌های بسیار گران قیمت دوربین‌های DSLR از چنین خصوصیتی برخوردار هستند (هرچند لوازم جانبی مناسبی برای اجرای این قابلیت برای برخی دوربین‌ها عرضه شده است). پیش‌تر شایعه شده بود که کمپانی نیکون تلاش دارد سیستم مشابهی را در دوربین‌های خود پیاده‌سازی کند که البته پس از مدتی ادامه‌ی آن را رها کرد. برخی دوربین‌های ساخت سونی نظیر Sony F707 ،DSC-V3 و DSC-F828 نیز از تکنولوژی مشابهی استفاده کرده‌اند که این کمپانی ژاپنی با عبارت Hologram AF در دوربین‌های Cybershot سال 2003 میلادی از آن یاد می‌کرد.

ال‌جی مدعی است که سرعت فوکوس در دوربین گوشی هوشمند جی ۳ یک سر و گردن بالاتر از نمونه‌های عادی قرار دارد. در حقیقت این شرکت به زبان اعداد چنین بیان می‌کند که زمان مورد نیاز برای اجرای فوکوس در ال‌جی جی۳ تنها 276 میلی ثانیه است در حالی که در مقام مقایسه، پلک زدن انسان چیزی حدود 300 میلی ثانیه زمان خواهد برد. بنابراین سرعت فوکوس در دوربین پرچمدار جدید ال‌جی حتی از پلک زدن نیز بالاتر خواهد بود! از نظر تئوری، چنین مساله‌ای بدین معنا است که دوربین این گوشی قادر است از یک سوژه‌ی در حال حرکت، بدون از دست دادن فوکوس به ثبت تصویر بپردارد. این تکنولوژی با یک دوربین 13 مگاپیکسلی و نیز فناوری touch-to-shoot ترکیب شده و امکان ثبت سریع تصویر بدون نیاز به منتظر ماندن برای اجرای فوکوس را فراهم می‌کند. این قابلیت دردسرهای بسیاری را از سر راه تصویربرداری با گوشی‌های بزرگ امروزی برمی‌دارد چرا که در این دستگاه‌ها کاربر هم باید به نحو مناسبی گوشی را در دست نگاه داشته و کلید فوکوس و ثبت را در زمان مناسب فشار دهد.

g3 review 16 zoomit

به گزارش ال‌جی، گوشی هوشمند جی۳ همچنین از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بهبود یافته نیز برخوردار است که موجب می‌شود این دستگاه در مقایسه با نسل‌های پیشین خود تا 30 درصد مدیریت بهتری بر روی لرزش‌های بوجود آمده هنگام تصویر و فیلم‌برداری داشته باشد. رئیس بخش بازاریابی محصولات موبایل ال‌جی در اروپا حتی ادعا می‌کند که ال‌جی جی ۳ ثبت تصاویر سلفی را نیز ساده می‌کند و بر همین اساس آن را  The Ultimate Selfie Camera می‌نامد.

Quick Circle

lg-g3-handson کیس «کوئیک سرکل» جی ۳ در بازار ایران دارای دو نمونه است. نمونه‌ای که بر روی قسمت جلویی آن تنها به عبارت LG G3 اکتفا شده و با پنل پشتی گوشی کاملا جایگزین شده و بخش کتابی آن بر روی نمایشگر قرار می‌گیرد. این مدل در حقیقت همان پنل پشتی جی۳ بعلاوه‌ی پوشش نمایشگر است. مدل دیگری که توسط برخی نمایندگی‌های رسمی نیز عرضه می‌شود در قسمت جلویی دارای عبارت for G3 است. این نمونه جایگزین پنل پشتی دستگاه نمی‌شود و گوشی کاملا درون دل آن قرار می‌گیرد. در هر صورت عملکرد هر یک از این دو مدل کاملا یکسان بوده و خرید هریک بستگی به سلیقه و نیاز شما و نیز در دسترس بودن هر یک خواهد داشت.

بصورت پیش‌فرض، ال‌جی مجموعه‌ای از میانبرها و عملکردها را بر روی این قسمت قرار داده که قابل گسترش و تغییر هستند. با انتخاب آیکن تنظیمات از طریق همان دریچه‌ی دایره‌ای، به لیست پوسته‌های ساعت هدایت خواهید شد که اگر تا انتهای این لیست بروید، به شما گفته می‌شود برای دسترسی به تنظیمات بیشتر کاور را باز کنید. در این حالت به محض باز کردن پوشش، به قسمت تنظیمات مربوط به کوئیک سرکل در گوشی هدایت خواهید شد. همچنین با رفتن به بخش تنظیمات دستگاه، در تب General بخش Quick Circle case را خواهید یافت. در بخش تنظیمات کوئیک سرکل علاوه بر کلید روشن و خاموش بالایی، دو بخش ساده‌ی دیگر نیز وجود دارد. قسمت اول به انتخاب اپلیکیشن‌ها اختصاص دارد. از طریق این قسمت، امکان انتخاب عملکردهای موجود برای نمایش در دریچه‌ی کاور فراهم است. بصورت پیش‌فرض و بدون نصب برنامه‌ی اضافی، این لیست به تاریخچه تماس‌ها، پیغام‌رسان SMS، کنترل موسیقی، برنامه ی کنترل سلامت ال‌جی، دوربین و خود تنظیمات محدود خواهد بود.

g3 circle 02

مارکت اختصاصی ال‌جی که Smart World نام دارد از یک قسمت ویژه برای اپلیکیشن‌های Quick Circle بهره می‌برد که با مراجعه به آن خواهید توانست به مجموعه‌ای از عملکردهای اضافی برای این بخش دسترسی پیدا کنید. معروف‌ترین آیتم ارائه شده در این لیست Quick Circle Apps نام دارد که عملکردهایی نظیر ماشین حساب، چراغ قوه، شمارش معکوس تایمر، کنترل خاموش/روشن بودن تنظیماتی نظیر وای‌فای و نمایش رویدادهای پیش رو را در دل خود جای داده است.

عمر باتری

تلفن جی 3 ال‌جی با قیمت مقرون به صرفه‌ای در کشور ما ارائه می‌شود و اگر فاکتور قیمت را در کنار مشخصات سخت‌افزاری و عملکرد دستگاه قرار دهیم، جی 3 به یکی از برترین انتخاب‌ها برای خرید تبدیل می‌شود. زمانی که این تلفن راهی بازار شد، با مشکلاتی مواجه بود که به نظر می‌رسد با بسته‌های بروزرسانی جدید مرتفع شده‌اند. یکی از این مشکلات، بروز لگ و تاخیر در رابط کاربری جی ۳ بود. پس از بروزرسانی تلفن، این مشکل تقریبا حل شده و خیلی کم پیش می‌آید که در کار با جی ۳ متوجه‌ی لگ شوید. اما مساله دوم مربوط به عمر باتری دستگاه بود.

g3 review 24 zoomit

قابلیت کنترل رفرش-خوکار صفحه نمایش که در جی ۲ وجود داشت و منجر به کاهش چشمگیر مصرف انرژی توسط نمایشگر می‌شد، در جی ۳ نیز حفظ شده با این تفاوت که نحوه‌ی انجام آن تغییر کرده و ال‌جی از روش تازه‌ای برای رفرش صفحه بهره برده است. در این فناوری زمانی که یک تصویر ثابت در حال نمایش است، صفحه رفرش نمی‌شود و به شکل خاصی تصویر ثابت باقی می‌ماند. یعنی پردازنده درگیر رندر تصویر در تصاویر ثابت نمی‌شود و حافظه اختصاصی خاصی برای این منظور در نظر گرفته شده است تا مصرف انرژی کاهش یابد. با این حال عمر باتری جی 3 تفاوت محسوسی با رقبا نداشت.

g3-android5-5

حالا پس از بروزرسانی به آخرین فرم‌ور، این آزمایش را تکرار کرده‌ایم. در آزمایش جدید شاهد بهبود چشمگیر مصرف انرژی در جی ۳ بودیم. این تلفن توانست در این آزمایش ۱۱ ساعت و ۵ دقیقه دوام بیاورد. این به معنای آن است که تقریبا ۲ ساعت بهبود را در پخش فیلم شاهد بوده‌ایم. حالا می‌توان گفت که با وجود آن که رزولوشن نمایشگر بیشتر شده و ابعاد آن نیز از ۵.۲ اینچ به ۵.۵ اینچ افزایش پیدا کرده، شاهد بهبود عمر باتری در جی 3 هستیم.

آزمایش دیگر ما مربوط به تست وب‌گردی بود. در وب‌گردی با شبکه وای-فای و 3G نتایج قبلی چندان راضی کننده نبودند و جی ۳ حدود ۷ ساعت دوام آورده بود. اما پس از بروزرسانی این میزان به حدود ۹ ساعت افزایش یافته است. در واقع بیشترین بهبود را در همین وبگردی با شبکه‌های بی‌سیم و 3G شاهد بوده‌ایم و در این زمینه ال‌جی توانسته به شکل قابل توجهی مشکلات را مرتفع کرده و عمر باتری را بهبود بخشد. حالا دیگر می‌توانید با خیال راحت‌تری به وبگردی پرداخته و نگران خالی شدن سریع شارژ تلفن خود نباشید.

سومین آزمایش مربوط به تست Battery Benchmark است. طریقه کار این بنچمارک بدین صورت است که اتصالات تلفن همراه، شامل وای‌فای، 3G، بلوتوث، جی‌پی‌اس، نمایشگر و... را به شکل منظمی و در یک توالی مشخص خاموش و روشن می‌کند تا باتری تلفن از ۱۰۰ درصد به صفر برسد. در این آزمایش تلفن جی 3 توانست نتیجه بسیار خوب ۱۲ ساعت و ۲۰ دقیقه را کسب کند.

جی ۳ با اندروید ۵

زمانی که اندروید ۵ را بر روی جی ۳ نصب می‌کنید، اولین چیزی که پس از شروع به کار دوباره دستگاه توجه شما را جلب می‌کند، صفحه قفل اندروید ۵ است. گوگل به خوبی متوجه شده که علاوه بر نوار اعلانات می‌تواند در صفحه قفل نیز اطلاع‌رسانی‌های دستگاه را کمی بیشتر بسط و پیش روی کاربر قرار دهد. با این ظاهر جذاب و جدید، اطلاع‌رسانی‌های دستگاه سریعا در صفحه قفل مقابل شما ظاهر می‌شوند و شما اگر تماس از دست رفته، پیام دریافت شده یا اطلاع‌رسانی از یک اپلیکیشن خاص داشته باشید، به راحتی می‌توانید خلاصه‌ی آن را مشاهده کنید.

G3-android5-1

ال‌جی رابط کاربری که خود طراحی کرده را بسیار دوست دارد و همین باعث شده که در بخش‌های مختلف دستگاه هنوز آثاری از نسخه قبلی اندروید و این رابط کاربری را مشاهده کنیم. برای مثال ال‌جی ظاهر دکمه‌های ناوبری لمسی جی ۳ را تغییر نداده و هچون اندروید خالص ۵ به شکل ساده مثلث، دایره و مربع نوار ناوبری را تزیین نکرده است. با اینکه این نوار در اندروید خالص آبنبات چوبی زیبا است اما نمی‌توانیم در این مورد به ال‌جی ایرادی بگیریم چرا که در این بخش ال‌جی توانایی شخصی سازی زیادی به کاربر می‌دهد و ظاهر ناوبری رابط کاربری جی 3 نیز مدرن و تخت طراحی شده است.

شیوه جدید اطلاع رسانی از اعلانیه‌ها و تماس‌های ورودی را می‌توانیم یکی از تغییرات مهم اندروید 5 به حساب بیاوریم. برای مثال زمانی که شما در حال کار با یک اپلیکیشن همچون نقشه هستید و در همین زمان تماس، پیام یا اعلانیه‌ی دریافت می‌کنید، تماس یا اطلاعیه جدید به صورت پاپ آپ در بخش بالای نمایشگر ظاهر می شود تا بدون اینکه به محتوای کار شما لطمه‌ی وارد شود بتوانید خلاصه‌ی از آن پیام را بخوانید، تماس را برقرار یا رد کنید و همچنین با لمس اعلان ظاهر شده به اپلیکیشن مخصوص آن بروید.

g3-android5-6

همچنین از ویژگی Interruptions که در اندروید خالص نیز حضور دارد، جی ۳ بی نصیب نمانده و می‌توانید با فعال کردن آن بر اساس مقدار زمان دلخواه خود ازدریافت هرگونه اطلاع رسانی سرباز زنید. به این منظور حتی می‌توان استثناهایی همچون پیام ورودی از شخصی خاص را نیز برای آن تعریف کنید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید تنظیم کنید که این قابلیت به طور خودکار هر شب یا فقط بعضی شب‌های هفته از ساعتی خاص تا ساعتی دیگر فعال باشد.

g3-android5-4

در کل اندروید ۵ به پرچم‌دار کمپانی کره‌ای حال و هوایی تازه بخشیده است که البته هنوز بدون ایراد نیست. با آمدن بروزرسانی‌های بعدی برای این دستگاه باز هم می‌توان روانی عملکرد‌ها در سیستم عامل و طراحی‌های جدید را شاهد باشیم.

شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد جی 4

در میان پرچمداران سازندگان برتر گوشی‌های هوشمند، جی ۴ ال‌جی احتمالا یکی از مورد انتظارترین و محبوب‌ترین دستگاه‌ها به شمار می‌رود. دلیل اصلی این مساله، عملکرد خوب ال‌جی در ارائه‌ی دو نسل قبلی پرچمدارهای این شرکت یعنی جی۲ و جی۳ بوده است که هر دو از برترین گوشی‌های هوشمند رده بالا در زمان عرضه به شمار می‌روند.

شاید بهترین نقطه‌ی اتکا و شروع، در نظر گرفتن دستگاه جدید ال‌جی یعنی گوشی خمیده‌ی LG G Flex 2 باشد. جی فلکس ۲ در نمایشگاه کالاهای مصرفی دیجیتال (CES) امسال توسط ال‌جی معرفی شد. گفته می‌شود این دستگاه در زمان عرضه به پردازنده‌ی اسنپدراگون 810 کوالکام با معماری 64 بیتی مجهز خواهد بود. اگرچه تنها با استناد به همین مساله نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد ال‌جی از اسنپدراگون 810 در جی ۴ خود نیز استفاده خواهد کرد، اما با در نظر گرفتن این مساله که گوشی پرچمدار این شرکت کره‌ای در حقیقت جی ۴ است، می‌توان این احتمال را نقطه شروع تعیین مشخصات فنی جی ۴ قرار داد.

g3 review 21 zoomit


بنابراین مشخصات احتمالی ال‌جی جی ۴ را از بخش سخت‌افزار آغاز می‌کنیم. پیش‌تر شایعه شده بود که پرچمدار بعدی ال‌جی، به نسل جدید SoCهای شرکت کوالکام مجهز خواهد شد که گزینه‌ای بهتر از اسنپدراگون 810 با معماری 64 بیتی برای آن متصور نیستیم. احتمال می‌دهیم ال‌جی میزان حافظه‌ی رم این دستگاه را همچنان بر روی ۳ گیگابایت حفظ کند چرا که تغییر آن هیچ توجیه و دلیل منطقی نخواهد داشت. اگرچه در حال حاضر حداقل یک دستگاه را می‌شناسیم که به حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی مجهز شده (ZenFone 2 ایسوس)، اما چنین حافظه‌ای زیاده‌روی به نظر می‌رسد و اگر نگوییم هیچ‌گاه، اما در موارد بسیار استثنایی ممکن است در سیستم‌عامل اندروید به این مقدار از حافظه نیاز باشد. مسلم است که نمی‌توانیم با اطمینان کامل در این خصوص اظهار عقیده کنیم چرا که تا کنون لذت در دست گرفتن یک اندرویدی با ۴ گیگابایت رم را تجربه نکرده‌ایم، اما تاکنون هیچ گاه در دستگاه‌های مجهز به ۳ گیگابایت رم نظیر اسکپریا زد۳ یا ال‌جی جی۳ نیز با کمبود حافظه‌ی رم یا سرریز آن مواجه نشده‌ایم. البته عقیده داریم این بار خبری از مدل 16 گیگابایتی با 2 گیگابایت حافظه‌ی رم نخواهد بود و تمامی مدل‌ها از 3 گیگابایت رم برخوردار خواهند شد.

ال‌جی جی۳ در زمان عرضه از نظر عمر باتری با انتقادهای فراوانی روبرو شد که البته پس از مدتی، با عرضه‌ی بروزرسانی‌های متعدد این مشکل تا حد زیادی مرتفع شده و این دستگاه ار نظر عمر باتری به سطح قابل رقابت با هم‌رده‌های خود رسید. با این وجود انتظار می‌رود ال‌جی در نسل بعدی پرچمدار خود به افزایش ظرفیت باتری دستگاه پرداخته یا با اعمال بهینه‌سازی‌های بیشتر، تجربه‌ی خوشایند جی۲ را بار دیگر در اختیار کاربران خود قرار دهد.

از دیگر مشخصه‌های سخت‌افزاری که انتظار می‌رود در جی ۴ شاهد ارتقای چشم‌گیر آن‌ها باشیم، هر دو ماژول دوربین جلویی و پشتی دستگاه است. انتظار می‌رود ال‌جی در پرچمدار بعدی خود به جای سنسور 13 مگاپیکسلی که در جی۳ شاهدش بودیم، از سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره ببرد و در عین حال قابلیت لرزشگیر اوپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فلاش LED را نیز همچنان محفوظ نگاه دارد. ال‌جی جی ۳ نیز موفق شده بود در آزمایش‌های دوربین زومیت بعنوان یکی از برترین دستگاه‌ها انتخاب شود که تصاویر بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشته بود؛ حال تصور بهبود این وضعیت در نسل بعدی پرچمدار ال‌جی دشوار نیست. در خصوص دوربین جلویی جی ۴، ممکن است ال‌جی همچنان به رزولوشن 2.1 مگاپیکسل در پرچمدار فعلی خود وفادار بماند که البته با توجه به حضور دستگاه‌هایی با دوربین جلویی 5 مگاپیکسل، و شایعاتی در خصوص ارتقای دوربین جلویی پرچمدار رقبا، تصور ماژول 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی یا انجام مکالمات تصویری در جی ۴ به کلی خارج از گزینه‌ها نیست.

طراحی، یکی از حوزه‌هایی است که ال‌جی برای ارائه‌ی جی ۴ نیاز به تغییر و بهبود چندانی در آن نخواهد داشت؛ چراکه ال‌جی جی۳ به شکل بسیار خوبی این مهم را به بلوغ رسانده بود. شاید پنل پشتی با قابلیت ترمیم خودکار که در سری جی فلکس شاهدش هستیم بعنوان یک گزینه‌ی مناسب برای افزوده شدن به جی۴ مطرح باشد؛ اما بجز این مورد، سایر آیتم‌ها می‌تواند ثابت باقی بماند و همچنان رضایت اکثریت کاربران جلب خواهد شد.

اگر از زمان و مکان عرضه‌ی اولیه‌ی جی ۴ بپرسید، تصور می‌کنیم بازارهای اولیه و اصلی ال‌جی، ایالات متحده و کره‌ی جنوبی باشند؛ چراکه ایالات متحده از مهم‌ترین بازارهای ال‌جی به شمار می‌رود و کره‌ی جنوبی نیز وطن این سازنده‌ی محبوب است. از نظر زمان نیز، می‌توان در نزدیکی‌های تابستان انتظار معرفی ال‌جی جی ۴ را داشت. ال‌جی اخیرا در زمینه‌ی قیمت‌گذاری دستگاه‌های خود، به‌گونه‌ای بسیار رقابتی عمل نموده، بنابراین خارج از تصور نخواهد بود که اگر این کمپانی قصد رقابت با بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی سامسونگ را داشته باشد، جی ۴ را نیز با همان قیمت نسل قبلی عرضه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.