اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

مروری بر هفته سیزدهم لیگ دسته اول آزادگان

عصر امروز با برگزاری دوازده دیدار ، پرونده بازی های هفته سیزدهم لیگ دسته اول آزادگان بسته می شود.

  به غیر از 4 – 3 مسابقه که در یک سوی آنها تیم های خوزستانی هستند سایر بازی های امروز معمولی بوده و فاقد حساسیت خاصی هستند.

بی تردید یکی از حساس ترین بازی های امروز در گروه الف ، دیدار دو تیم جنوبی استقلال و ایران جوان بوشهر است که در اهواز برگزار می شود. دیدار فجرسپاسی و نساجی یکی دیگر از بازی های حساس ایستگاه سیزدهم محسوب می شود.

نفت آبادان که برای نشستن در صدر حدول لحظه شماری می کند امروز میزبان سیاه جامگان مشهد است. قطعاً دیدار دو تیم مهمترین بازی در گروه ب است. دیداری که چشم سایر مدعیان هم به آن است.

داوری های پر سر و صدا
اکثر تیم ها در پایان هفته گذشته به نحوه قضاوت داوران معترض بودند. چه تیم هایی که برنده شدند و چه تیم هایی که بازنده بودند.

از مدیرعامل و سرمربی فجر سپاسی گرفته تا داود مهابادی و بوشهری ها. بی تردید داغ ترین سوژه داوری هفته عملکرد محمدرضا فغانی در دیدار دو تیم مس و نفت و گاز بود. دیداری که فغانی سه بازیکن نفت و گاز را اخراج کرد و با منظور کردن دقایق تلف شده تعجب همگان را برانگیخت!

با توجه به حساسیت زیاد بازی ها و نحوه صعود و سقوط در لیگ دسته اول ، تیم ها انتظار دارند تا کمیته داوران دقت بیشتری در خصوص انتخاب و چیدمان داوری ها داشته باشند. انتظاری که به جا و منطقی به نظر می رسد.

استقلال اهواز - ایران جوان بوشهر ؛ جدال سخت استقلالی ها برابر دلیران تنگستان
ایران جوان به رغم مشکلات مالی ، تیمی سختکوش و خطرناک است. هفته گذشته شاهد دو نوع رفتار در فوتبال کشورمان بودیم. در شمال کشور بازیکنان تیم اتکای گلستان به دلیل مشکلات مالی از بازی برابر نفت آبادان خودداری کردند تا تیم نفت سه امتیاز بی زحمت به دست آورد ولی در بوشهر و در حاشیه خلیج همیشه فارس ایران ، بازیکنان ایران جوان به رغم مشکلات مالی نه تنها برابر تیم متمول گیتی پسند به میدان رفتند که با تمام وجود در زمین مسابقه ظاهر شدند و سه امتیاز با ارزش بازی را به حساب خود واریز کردند تا در رده دوم گروه باقی بمانند. ایران جوان قطعاً با چنین تفکری می تواند حریف خطرناکی برای هر تیمی باشد و طبعاً استقلالی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

فجر سپاسی شیراز- نساجی مازندران ؛ فجری ها پهلوان باشند
فجرسپاسی با نتیجه ایی که هفته قبل برابر آلومینیوم رقم زد ، حرکت آرام و صعودی اش به میانه جدول را ادامه داد. این تیم امروز بازی دشواری با نساجی دارد. تیمی مدعی و یکدست که اسبش را برای صعود به لیگ برتر زین کرده است و هفته قبل هم استقلال اهواز را مقتدرانه شکست داد تا به یکقدمی صدرنشین برسد. هفته قبل مدیر عامل فجر سپاسی که از نحوه قضاوت داوران گلایه داشت ، تهدید به کناره گیری از لیگ کرد. امیدواریم مدیران ارشد این تیم نظارت بیشتری در خصوص گفتار و رفتار همکارانشان داشته باشند. زیرا انتظار فوتبالی ها از فجر سپاسی بیش از آنکه قهرمانی باشد مرام پهلوانی و رعایت اصول اخلاقی است.

تربیت نوین یزد - فولاد نوین اهواز ؛ بازی تمرینی صدرنشین برابر قعر نشین
فولاد نوین اهواز با گلبارن کردند نیروی زمینی در آغازین روز از دور برگشت عملاً نشان داد دور برگشت را هم جدی گرفته و به غیر از صعود به چیز دیگری فکر نمی کند و چنین تفکری قطعاً برای تیم قعرجدولی تربیت نوین مهلک و دردسر ساز خواهد بود.

نیروی زمینی - مس کرمان ؛ آیا نیروی زمینی 8 نفره می شود؟
بازی جنجالی نفت و گاز و مس با برتری مس تمام شد. اکبر میثاقیان که به دلیل نتایج ضعیف و قعرنشینی تیم مس فشار زیادی را تحمل می کند پس پیروزی خانگی تیم مس برابر نفت و گاز 8 نفره در دقایق تلف شده از فرط خوشحالی بال در آورده و سر از پا نمی شناخت. در لیگ دسته اول اکبر آقا از جمله مربیان موفق و زحمتکش محسوب می شود. ولی چه بر سر مس آمده که حتی در خانه هم توان پیروزی ندارد؟ آیا برای پیروزی مس باید حریف 8 نفره شود؟

آلومینیوم هرمزگان- نفت و گاز گچساران ؛ خشم گچسارانی ها
نفت وگاز که در نیم فصل احمد سنجری را جایگزین عباس چمنیان کرد در اولین بازی خود با این مربی و در مصاف با مس در کرمان مردانه جنگید و به رغم 8 نفره شدن مستحق باخت نبود. نفت و گاز اگر با همان روشی که برابر مس بازی کرد به مصاف آلومینیوم برود بدون تردید تیم بندری روز سختی خواهد داشت. بندری ها هم که در دور رفت در خظ حمله ضعف هایی داشتند در مصاف با فجر سپاسی نشان دادند نتوانسته اند ضعف گلزنی شان را برطرف کنند و بی تردید کمبود مهاجمان زهردار برای آلومینیوم مشکل ساز خواهد شد.

گیتی پسند - شهرداری اردبیل ؛ تیمی که پول دارد
شهرداری اردبیل هفته قبل با پیروزی برابر تربیت نوین سه امتیاز به اندوخته اش افزود و 16 امتیازی شد و تا رده ششم جدول صعود کرد. حالا شهرداری چی های اردبیلی فانوس به دست نیستند و با خیالی آسوده به مصاف حریفان می روند. آرامش شهرداری قطعاً برای گیتی پسند که روی نیمکت خود از یک مربی کاربلد و باتجربه رنج می برد دردسر ساز خواهد شد.

مس رفسنجان - گل‌گهر سیرجان ؛ دیداری خانوادگی
دیدار مس و گل گهر به دلیل نزدیکی و قرابت دو تیم به هم ، رنگ و بوی بازی های واقعی را ندارد. دو تیم هرچند قلباً دوست ندارند برابر هم صف آرایی کنند ولی با توجه به هم گروه بودن ملزم هستند به مصاف هم بروند. دو تیم امروز در حالی به مصاف هم می روند که شرایط متفاوتی در جدول دارند. مس برای تثبیت جایگاهش در صدر جدول نیاز به برد دارد و گل گهر هم برای اینکه به جمع تیم های ته جدولی سقوط نکند باید برنده این بازی شود.

نفت آبادان- سیاه جامگان مشهد ؛ نفت در آستانه صدرنشینی
نفت آبادان که هفته قبل به گرگان سفر کرده بود تا با اتکای این شهر بازی کند به دلیل اعتصاب گرگانی ها بدون اینکه با این تیم بازی کند سه امتیاز حیاتی به حسابش واریز شد تا بدون زحمت و تلفات به آبادان باز گشته و آماده بازی با سیاه جامگان شود. تیمی که یکی از مدعیان گروه است و در جایگاه سوم قرار دارد. نفت در صورتیکه بتوان سیاه جامگان را مغلوب کند در مکان دوم باقی می ماند و برای صدرنشینی فقط باید از سد مس رفسنجان عبور کند.

پاس همدان - داماش گیلان ؛ پاس کی به تهران باز می گردد؟
طرفداران دو تیم وقتی به اسم دو تیم که نگاه می کنند یاد و خاطره بازی تیم های مورد علاقه شان در لیگ برتر زنده می شود. به خصوص طرفداران و قدیمی های تیم پاس که خاطرات قهرمانی این تیم در آسیا در ذهن شان باقی مانده و هنوز هم امیدوارند تا یک روز تیم محبوبشان به تهران بازگردد و همانند چند دهه ایی که خانه امید جوانان تهرانی بود باز هم در خدمت جوانان زادگاهش ؛ تهران باشد. امروز دو تیم در حالی برابر هم صف آرایی می کنند که تفاوت زیادی با هم ندارند و از قدرت و توان یکسانی برخوردار هستند.

شهرداری تبریز – شهرداری بندرعباس ؛ داربی شهرداری چی ها
شهرداری بندرعباس به رغم نتایج خوبی که در تعطیلات نیم فصل رقم زده بود در نخستین بازی دور برگشت نتوانست انتظارات را برآورده سازد. با شکست خانگی این تیم برابر سیاه جامگان مشهدی مشخص شد شهرداری چی های بندری راه سختی پیش رو دارند. همنام تبریزی این تیم که در نیم فصل خداد عزیزی را جایگزین مهدی پاشازاده کرد در بازی با داماش گیلان به تساوی رسید تا معلوم شود این تیم هم نتوانسته مشکلات دور رفت را مرتفع کند. شهرداری چی ها در حال حاضر 11 امتیازی و فانوس دار گروه ب هستند و قطعاً پیروزی و کسب سه امتیاز این بازی برای آنها از نان شب هم واجب تر است.

راهیان کرمانشاه - فولاد یزد ؛ سکوی پرتاب فولادی
راهیان که در قعر جدول فانوس سقوط را بغل کرده است امروز اگر بتواند فولاد را شکست دهد 13 امتیازی شده و جای یزدی ها را در جدول می گیرد. فولادی ها که به دلیل مشکلات مالی با مربی شان اختلاف نظر دارند و هفته قبل هم در خانه مغلوب مس رفسنجان شدند در صورتیکه مثل بازی قبل باشند سکوی پرتاب راهیان خواهند شد و این تیم را از بحران خارج می کنند.

اتکای گلستان - پارسه تهران ؛ آیا اتکا برابر پارسه به میدان می رود؟
آیا اتکا برابر پارسه به میدان می رود؟ یا همانند هفته قبل بازیکنان اتکا از حضور در زمین و انجام بازی طفره می روند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.