اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

مشکلات جامعه با ثبت نام مدارس : مهلت ظرفیت گرفتاری های ثبت نام در مدارس | از ممنوعیت ثبت نام در خارج از محدوده تا گرفتن پول زور

مشکلات جامعه با ثبت نام مدارس :  گرفتاری های ثبت نام در مدارس | از ممنوعیت ثبت نام در خارج از محدوده تا گرفتن پول زور

تیرماه در حال به پایان رسیدن است و مهلت ثبت نام در مدارس تمام می شود اما هنوز سرویس مشکلات مردم شاهد ثبت نظراتی است که از وضعیت ثبت نام در مدارس گلایه دارند.
  مشکلی که هر سال در فصل ثبت نام مدرسه ها پیش می آید و در این سال ها لاینحل مانده، بحث ثبت نام در مدارس دولتی است.


با این که مسئولین آموزش و پرورش بارها بر ضوابط تاکید کرده اند و حتی مدارس متخلف را تهدید به جریمه کرده اند، اما همچنان این داستان ناتمام است.


یکی از مخاطبان خبرآنلاین، در تشریح مشکل ثبت نام فرزندش در مدرسه دولتی می نویسد: به چند مدرسه خارج از محدوده منطقه زندگیمان مراجعه کردم و همه شان می گفتند که نمی توانید بچه را ثبت نام کنید مگر این که پول بدهید! مگر آموزش و پرورش نگفته زور کردن والدین به پرداخت پول در مدارس دولتی تخلف است؟ ما مشکلاتمان را کجا مطرح کنیم؟
این گلایه، یعنی تعیین حد و حدود برای ثبت نام در مدارس گلایه خیلی هاست. والدین متوجه این که چرا باید آموزش و پرورش برای ثبت نام ها محدوده جغرافیایی تعیین کند نمی شوند و می گویند این کار فایده ای ندارد. اما آموزش و پرورش چاره ای جز این کار ندارد. استدلال درستی هم دارند. می گویند اگر قرار باشد این کار صورت نگیرد، یک سری از مدارس تراکم بیشتری پیدا می کنند و توزیع نامناسبی صورت نمی گیرد. اما همین قانون، گاهی توسط مدارس زیر پا گذاشته می شود و بند ها و تبصره هایی پیدا می کند که عادلانه نیست.

پول می گیرند و خارج از محدوده ثبت نام می کنند


اولیای دانش آموزان به خبرآنلاین می گویند که از وضعیت توزیع جغرافیایی مدارس راضی نیستند. گاهی مدرسه ای که در محدوده آن ها تعریف شده بسیار دورتر از مدرسه ایست که به گفته ی ستاد در محله شان نیست. همین امر مشکلاتی را برای دانش آموزان خصوصا ابتدایی ها فراهم می کند.


همین اتفاق باعث شده تا خیلی ها برای این که نه ماه تحصیلی راحت تر باشند و فرزندشان مدرسه موردنظرشان برود، دست به کارهایی مثل ارائه اجاره نامه قلابی می کنند و از طرق مختلف این قانون را دور می زنند.


از آن گذشته، اولیا می گویند اگر قرار است این قضیه قانون باشد، پس چرا توسط بعضی ها دور زده می شود؟ مدارس دولتی که از گرفتن هر گونه پول اجباری منع شده اند، در ازای گرفتن وجه قابل توجهی حاضرند دانش آموز را خارج از محدوده ثبت نام کنند.

اگر ستاد موافقت کند، ثبت نام صورت می گیرد


بسیاری از کاربران خبرآنلاین می گویند که مدرسه ای که در منطقه شان تعریف شده، مدرسه خوبی نیست و دوست ندارند فرزندشان را آن جا ثبت نام کنند. در همین زمینه مسئولان آموزش و پرورش از والدین کمک می خواهند و تقاضا می کنند که پدر و مادرها با این وزارتخانه همکاری کنند. سخنگوی آموزش و پرورش در توضیح این قضیه می گوید اگر یک مدرسه خوب است، وقتی تراکم در آن زیاد شود از کارایی آن کم می شود. پس والدین باید بدانند مدرسه خوب هم وقتی حجم زیادی دانش آموز بپذیرد، از کیفیتش کم می شود. قانون توزیع جغرافیایی دقیقا به همین دلیل است.


البته برای قانون ثبت نام در محدوده، استثناهایی هم وجود دارد. ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش در این باره به خبرآنلاین می گوید که در موارد خاص و یا در مواردی که ظرفیت مدرسه پر نشده باشد، ستاد اجازه ثبت نام در خارج از محدوده را صادر می کند و والدین می توانند با مراجعه به ستاد آموزش و پرورش منطقه شان، از این شرایط اطلاع کسب کنند.


آموزش و پرورش: شکایت کنید


آموزش و پرورش مدعی است که بر کار مدارس نظارت دقیق دارد و اگر مشکلی ایجاد شود، بلافاصله با آن تخلف برخورد خواهد کرد.
مراجعه کنندگان به مدارس شهر تهران در صورت سوال یا طرح شکایت نسبت به ثبت نام فرزندان خود می‌توانند با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات شهر تهران با شماره 88964006 تماس بگیرند و مشکلاتشان را مطرح کنند تا این تخلفات همه گیر نشود.
به گفته اداره بازرسی آموزش و پرورش، ظرف هفتاد و دو ساعت به شکایات مطرح شده رسیدگی می شود تا مشکلات خانواده ها به بهترین شکل مرتفع گردد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.