اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

آخرین اخبار فوتبال اروپا : گزارش ویژه مارکا | محوطه جریمه حریفان؛ منطقه ای به نام CR7 | سیر تحولی شیوه گلزنی کریس رونالدو

آخرین اخبار فوتبال اروپا :  گزارش ویژه مارکا | محوطه جریمه حریفان؛ منطقه ای به نام CR7 |  سیر تحولی شیوه گلزنی کریس رونالدو

بررسی سیر تحولی شیوه گلزنی کریس رونالدو از زمان پیوستنش به رئال مادرید نشان می دهد که او با افزایش سن، به مهاجمی زهردارتر از همیشه در محوطه جریمه حریفان تبدیل شده است.



   وقتی در زمین فوتبال به محوطه جریمه و خط دروازه نزدیک می شویم، منطقه ای که همیشه از آن بوی گل به مشام می آید، یک شکارچی سفید پوش با شماره 7 ظاهر می شود؛ "کریستیانو رونالدو" که آمارها نشان دهنده این هستند که او بهترین گلزن حال حاضر دنیا در این منطقه است و راه رسیدن به گل در محوطه جریمه را بهتر از هر مهاجم دیگری می داند.

با وجود اینکه او در 6 سال اخیر هیچگاه به عنوان مهاجم مرکزی در رئال مادرید مورد استفاده قرار نگرفته اما بررسی دقیق گل های او نشان می دهند که او در دو فصل اخیر، بیشتر گل هایش را از درون محوطه جریمه به ثمر رسانده و به نوعی همچون یک مهاجم شماره 9 عمل کرده است.

رونالدو فصل گذشته برای رئال مادرید در همه رقابت ها 61 گل به ثمر رساند که تنها 5 گل از این 61 گل از بیرون محوطه جریمه زده شده بودند. او درون 18 قدم، 42 گل به ثمر رساند که البته 13 تای آنها از روی نقطه پنالتی بودند. رونالدو 14 گل نیز از درون شش قدم وارد دروازه حریفان کرد. این آمارها به خوبی نشان می دهند که رونالدو به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مهاجم مرکزی است؛ هرچند که او در رئال مادرید در گوشه محوطه چپ فاز تهاجمی به بازی گرفته می شود.

نکته جالب تر اینکه رونالدو فصل گذشته 38 گل را تنها با یک ضربه و در اولین تماس به ثمر رساند که 17 تای آنها با ضربه ثمر وارد دروازه شدند. شیوه گل های فوق ستاره پرتغالی در فصل گذشته مثل همیشه متنوع بود. او به غیر از گل با ضربه قیچی برگردان، تقریبا به تمام شیوه های دیگر برای رئال مادرید گلزنی کرد. با پای راست و چپ، با ضربه سر، از روی نقطه پنالتی و ضربه آزاد؛ با این حال او با گل کردن 80 درصد پنالتی های خود، بیش از هر فصل دیگری در زدن پنالتی دچار اشتباه شد.

فصل پیش، کریم بنزما با دادن 9 پاس گل به رونالدو، بیشترین کمک را در زدن گل به این فوق ستاره کرد. گرت بیل نیز 8 پاس گل به رونالدو داد که این نشان از همکاری خوب بین سه ضلع مثلث خطرناک BBC رئال دارد.

اما یک نکته جالب دیگر در مورد گل های رونالدو این است که او بر خلاف مهمترین رقیبش یعنی لئو مسی، تقریبا به نسبت مساوی در داخل و خارج از خانه گلزنی کرده است. از 61 گل رونالدو، 31 گل در برنابئو و 30 گل در خانه حریفان به ثمر رسیده؛ در حالیکه از 56 گل مسی، 34 گل در نوکمپ و 22 گل در خانه حریفان به ثبت رسیده اند. در واقع بالانس گلزنی رونالدو بیشتر از لئو مسی بوده.

در حال حاضر یکی از چالش های فکری رافا بنیتس این است که از رونالدو در کدام منطقه فاز تهاجمی استفاده کند. آیا همان روند سابق ادامه یابد یا با توجه به این بررسی آماری، رونالدو به عنوان یک مهاجم مرکزی مورد استفاده قرار بگیرد.
با توجه به شرایط کنونی، شاید پربیراه نباشد اگر محوطه جریمه حریفان را منطقه ای به نام CR7 تعبیر کنیم.بی تردید برنده کفش طلای سال 2015، فصل آتی نیز یک آزار روحی برای تمام مدافعان دنیا خواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.