اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

حضور دیگو مارادونا فوتبالیست بزرگ آرژانتینی در تیم ملی آرژانتین | بیوگرافی دیگو مارادونا + تصاویر

بیوگرافی دیگو مارادونا + تصاویر

حضور دیگو مارادونا فوتبالیست بزرگ آرژانتینی به تیم ملی آرژانتین کمک کرد تا در جام جهانی سال 1968 به قهرمانی برسد، هر چند او دستاوردهای بزرگ خود را به دلیل اعتیاد به مواد مخدر تحت الشعاع قرار داد.

بیوگرافی دیگو مارادونا  

دیگو آرماندو مارادونا(Diego Maradona) در 30 اکتبر 1960 در بوئنوس آیرس آرژانتین به دنیا آمد. قهرمانی تیم های مارادونا در آرژانتین، ایتالیا و اسپانیا و همچنین درخشش او برای تیم ملی آرژانتین که موجب قهرمانی این تیم در جام جهانی 1986 شد، آغاز شهرت او بود. با این حال، شرایط حرفه ای این اسطوره فوتبال در حالت تعلیق قرار گرفت. اعتیاد به مواد مخدر که در دوران بازنشستگی نیز سلامت او را با مشکلاتی مواجه ساخت، دلیل اصلی این امر بوده است.

بیوگرافی دیگو مارادونابیوگرافی دیگو مارادونا

کودکی

دیگو آرماندو مارادونا پنجمین فرزند از هشت فرزند خانواده بود. مارادونا در فقر اما در خانواده ای صمیمی بزرگ شد. او نخستین توپ فوتبالش را در سن 3 سالگی به دست آورد و بسیار سریع مشغول بازی شد.

در سن 10 سالگی مارادونا به 'لوس سبولیتاس' پیوست و در نوجوانی به تیم آرژانتینوس جونیور(Argentinos Juniors) رفت که یکی از بزرگترین باشگاه های آرژانتین به شمار می آمد. او در سنین پایین و بسیار سریع توانایی های شگرف خود را به نمایش گذاشت. او باعث شد که باشگاه لوس سبولیتاس رکورد باورنکردنی 136 بازی بدون شکست را پشت سر بگذارد. او نخستین بازی حرفه ای خود را در تیم بزرگسالان کمی قبل از تولد 16 سالگی تجربه کرد.

دیگو مارادونادیگو مارادونا

دوران حرفه ای

هافبک کوتاه قامت اما بی پروا این شانس را به وجود آورد که او توانایی اش را برای خودش و دیگران به بهترین نحو استفاده کند، مارادونا با استعداد شگرف خود قهرمانی تیم های آرژانتینی، ایتالیایی و اسپانیایی را رقم زد.

اوج دوران حرفه ای مارادونا به حضور او در تیم ملی آرژانتین و زمان جام جهانی 1986 بازمی گردد. عملکرد فوق العاده او و دو گل به یادماندنی که در مرحله یک چهارم نهایی به تیم ملی انگلستان زد و پیروزی را برای راه راه پوشان به ارمغان آورد، از ذهن ها محو نمی شود. نخستین گل را او با دست چپ به ثمر رساند که مارادونا بعدها از این کار خود با عنوان 'دست خدا' یاد کرد. اما گل دوم او از هیچ نیروی فوق طبیعی بهره نبرد. با این حال، مارادونا در چهار جام جهانی حضور یافت و در 91 حضور خود در تیم ملی آرژانتین 34 گل به ثمر رساند.

گل دست خداگل دست خدا

علی رغم توانایی بدون تردید مارادونا در زمین بازی، او از نظر احساسی به عنوان چهره ای بحث برانگیز شناخته می شد. او در سال های دهه هشتاد میلادی زمانی که در اسپانیا بازی می کرد به کوکائین معتاد شد، پس از آن او به مدت پانزده ماه از بازی تعلیق شد. مارادونا بار دیگر یعنی سه سال بعد نیز از بازی تعلیق شد، این بار به دلیل مثبت شدن آزمایشش برای 'اندورفین' در جام جهانی.

مارادونا دوران تاریک و روشن بازی اش را در کشور خودش گذراند، افت مهارت های جسمی به دلیل صدمات و زندگی دشوار در این مدت او را رها نکرد. وی در نهایت در سال 1997 در آستانه تولدش، بازنشستگی خود از فوتبال را اعلام کرد.

مارادونامارادونا

پس از دوران حرفه ای

مشکلاتی که مارادونا در دوران بازی داشت، در بازنشستگی نیز او را رها نکرد. او برای مشکلاتش طی سال های 2000 تا 2004 به دلیل مشکلات قلبی، در بیمارستان بستری شد، در آن زمان او دو بار مجبور به استفاده از دستگاه تنفسی برای نفس کشیدن شد. سال بعد نیز او تحت عمل 'بای پس' معده قرار گرفت تا مشکلاتش کاهش یابد و مشکل چاقی اش برطرف گردد.

در یک رأی گیری اینترنتی که توسط فدراسیون جهانی فوتبال انجام شد، مارادونا عنوان بهترین فوتبالیست قرن را به دست آورد، اما این رویداد نیز بدون حاشیه و دردسر نبود. مارادونا زمانی که پنل ویژه ای برای او اختصاص داده شد و قرار بود که پله(Pelé) نیز به طور افتخاری در کنار او قرار گیرد، ترشرویی کرد و نپذیرفت که با اسطوره برزیلی مشترکاً روی صحنه برود.

مارادونا و قهرمانی در جام جهانیمارادونا و قهرمانی در جام جهانی

در سال 2008، مارادونا به عنوان مربی تیم ملی آرژانتین انتخاب شد. اگرچه تیم ملی آرژانتین در آن زمان به دلیل حضور لیونل مسی(Lionel Messi) بسیار قوی بود، در جام جهانی 2010 تیم ملی آرژانتین در مقابل تیم ملی آلمان در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 0-4 شکست خورد و قرارداد مارادونا تمدید نشد.

مارادونا مربی تیم ملی آرژانتینمارادونا مربی تیم ملی آرژانتین

علی رغم ناامیدی در ملأعام، مارادونا همچنان مورد علاقه آرژانتینی ها است؛ او یک پسر بومی و خاکی است که به تدریج خود را به یک ستاره در عرصه بین المللی تبدیل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.