اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

آخرین اخبار فوتبال دوستانه : مشاهدات جالب همسفر ژاپنی تیم ملی | ستاره های ایران در هواپیما پخش و پلا شدند | خبرنگار ژاپنی

آخرین اخبار فوتبال دوستانه : مشاهدات جالب همسفر ژاپنی تیم ملی | ستاره های ایران در هواپیما پخش و پلا شدند | خبرنگار ژاپنی

پس از بازی با تیم ملی عمان، در سفر تیم ملی ایران، یک خبرنگار ژاپنی همراه سایر ملی پوشان و مسافرین دیگر حاضر در هواپیما حضور داشت.   



 این خبرنگار ژاپنی که در بازگشت تیم ملی از عمان به دوبی و تهران، همراه ملی پوشان ایرانی بوده گزارش جذابی ازاین سفر تهیه کرده است، مطلبی که محتوای اصلی آن را گفت و گوی وی با آندو تیموریان تشکیل می دهد، کاپیتان تیم ملی ایران در این سفر کنار خبرنگار ژاپنی نشسته بوده است.

ایرانی ها در حالی دوبی را به مقصد تهران ترک می کنند که حریف بعدی شان یعنی تیم ملی ژاپن ساعتی قبل تر به تهران رسیده اند. تیم ملی ژاپن نیز به مانند ایران در عمان حضور داشتند، پس از پیروزی سه بر صفر در برابر سوریه، بلافاصله با پرواز شماره 55 و هفت ساعت پس از پایان بازی شان، مسقط را به مقصد تهران ترک کردند و ساعت 9 صبح به تهران رسیدند اما این در حالیست که ایرانی ها ابتدا به دوبی رفتند و پس از آن عازم تهران شدند و یک ساعت و چهل و پنج دقیقه پس از ژاپنی ها به تهران رسیدند.

این موضوع را از کاپیتان تیم ملی ایران پرسیدم، او گفت: مهمترین دلیل این موضوع این است که ما به صورت عمومی و با حضور در قسمت اکونومی کلاس هواپیما به ایران می رویم و این باعث این تاخیر شده است.

اتفاقا این موضوع برای من خیلی جالب بود که چرا ستاره های ایرانی و بازیکنان تیم ملی این کشور با حضور در قسمت بیزینس کلاس به سفر می پردازند، این اتفاق در حالی می افتاد که بازیکنان تیم ملی خیلی از کشورها همچون ژاپن همیشه در قسمت بیزینس کلاس هواپیما حضور پیدا می کنند. این موضوع را با کاپیتان تیم ملی در میان گذاشتم، آندرانیک تیموریان در جواب گفت: این موضوع برای ما معمولی است، خیلی از پروازها را ما در قسمت اکونومی هواپیما حضور پیدا می کنیم و به مسافرت می پردازیم.

در این لحظات با کاپیتان تیم ملی ایران که راجع به ترکیب تیم ملی ژاپن در بازی با سوریه کنجکاوی می کرد بیشتر هم کلام شدم، وی راجع به ترکیب تیم ملی ژاپن از من می پرسید که آیا بازیکنانی همچون هوندا و کاگاوا در بازی اخیر حضور داشتند یا خیر.

از تیموریان راجع به اینکه خاطره ای از بازی های ایران و ژاپن دارد یا خیر پرسیدم گفت: آخرین بازی تیم ملی ایران در مقابل ژاپن را یادم می آید که ده یازده سال پیش بود و در یوکوهاما برگزار شد، در آن که علی دایی برای تیم ملی ایران گلزنی ما بازی را با نتیجه دو بر یک باختیم، البته در بازی رفت همان مسابقات که مقدماتی جام جهانی آلمان بود ما توانستیم در تهران و با دو گل وحید هاشمیان ژاپن را شکست دهیم. به جزء این دو بازی، دیدار خاطره انگیز دیگری در ذهن دارم و آن هم بازی با ژاپن در شهر جوهور باروی مالزی بود، در آن بازی هر تیمی پیروز می شد به جام جهانی فرانسه می رفت اما ما در 120 دقیقه با نتیجه سه بر دو مغلوب ژاپن شدیم و مجبور شدیم برای رسیدن به جام جهانی با استرالیا بازی کنیم، آن بازی ایران و ژاپن یک بازی جذاب، هیجان انگیز و بسیار تاثیرگذار بود.

از کاپیتان تیم ملی ایران که کنار من نشسته بود و قبلا بازیکن تیم بولتون انگلیس بوده و اکنون در قطر توپ می زند، راجع به تیم ملی ژاپن پرسیدم، وی پاسخ داد: ژاپنی ها تیم ملی قدرتمندی دارند، آنها بازیکنان بسیار خوب و حرفه ای همچون هوندا و کاگاوا دارند و در کنار آنها بازیکنان جوانی دارند که بسیار هماهنگ و حرفه ای بازی می کنند.

صحبت های من با کاپیتان ایرانی ها بیشتر شده بود، بنابراین از او پرسیدم راجع به بازی های تیم ملی ایران و حضورش در رده اول گروهشان پرسیدم، تیموریان در جواب گفت: تیم ملی ایران در آستانه یک تغییر نسل قرار دارد، ما بازیکنان مستعد و جوانی داریم و با وجود تساوی در مقابل عمان، هنوز هم صدرنشین هستیم و این موضوع که امتیازات ما و عمان یکی است اصلا موضوع مهمی نیست زیرا می توانیم به دور دوم صعود کنیم. البته بازیکنانی که اکنون در تیم ملی ایران حضور دارند متولد دهه هشتاد هستند اما ما اکنون داریم نسلی را پرورش می دهیم که در آینده نزدیک استخوان بندی اصلی تیم ملی را تشکیل خواهند داد، بازیکنانی که آزمون و عزت اللهی سمبل آنها هستند.

بازیکنان ایرانی در این سفر رفتار بسیار خوبی با من داشتند، آنها تی شرت های سه دگمه به تن داشتند و در هواپیما تقسیم شده بودند و میان مسافرین دیگر پخش و پلا شده بودند، آنها با وجود اینکه زبان انگلیسی شان قوی نبود اما ارتباط بسیار خوبی با من و دیگر مسافران داشتند، این رفتار ایرانی ها من را یاد بیست سال پیش در مالزی انداخت، در آنجا هم خداداد عزیزی که مصدوم شده بود با لبخند و رفتاری بسیار خوب جواب مردم و خبرنگاران را می داد.

در لحظات آخر حضورمان در هواپیما نیز رامین رضاییان که مدافع راست تیم ملی ایران است از من راجع به این مطلب سوال پرسید که چرا در لیگ ژاپن برخلاف لیگ های عربی و ... پول زیادی به بازیکنان نمی دهند اما به دلیل اینکه ما در حال ترک هواپیما بودیم من نتوانستم پاسخ او را بدهم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.