اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی
اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

آخرین اخبار فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر : اسکلت تیم حفظ شد، باتجربه‌های کلیدی جذب شدند تراکتور رویایی نزدیک است


آخرین اخبار فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر :  اسکلت تیم حفظ شد، باتجربه‌های کلیدی جذب شدند تراکتور رویایی نزدیک است




تیم فوتبال تراکتورسازی در لیگ شانزدهم با قدرت فزونی‌یافته‌ای به میدان می‌آید.




  با اینکه زمان زیادی از حضور مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی نمی‌گذرد اما او خیلی سریع امور مربوط به نقل و انتقالات باشگاه را به بهترین شکل ممکن جلو برد و حالا در شرایطی که 3 سهمیه لیگ برتری تیمش هنوز خالی است، بهترین نفرات را به خدمت گرفته است.

 


آجورلو در بدو ورودش قاطعانه از حضور امیر قلعه‌نویی حمایت و طبق لیست او مذاکره با بازیکنان موردنظر را آغاز کرد. آجورلو که قرارداد 20 بازیکن را تمام شده می‌دید، خیلی سریع موفق شد نفراتی که اسکلت اصلی تیم در فصل گذشته را تشکیل داده بودند، حفظ کند. از جمع بازیکنان فصل گذشته تراکتورسازی فقط ماندن محمدرضا اخباری، سروش رفیعی و مهدی شریفی مشخص بود. مدیرعامل تراکتورسازان قرارداد خالد شفیعی، مهدی کیانی، محمد ایرانپوریان، فرزین گروسیان و فرزاد حاتمی را تمدید کرد و موفق شد رضایت‌نامه سینا عشوری و سعید آقایی را نیز از ذوب‌آهن و گسترش‌فولاد دریافت کند. محمد نوری، لوسیانو ادینیو، محسن بنگر، محمد ابراهیمی، سعید مرادی و محمد مهدی زاده هم نفراتی هستند که تاکنون جذب تراکتورسازی شده‌اند. ضمن اینکه هادی محمدی مدافع ذوب‌آهن هم امروز به عنوان بازیکن سرباز به تراکتورسازی می پیوندد.

 


خیال راحت از دروازه
محمدرضا اخباری، دروازه‌بان خوش استیل فوتبال ایران سال گذشته با نمایش‌های دلچسب خود دروازه تراکتورسازی را تا حد زیادی بیمه کرد. او که در تمام مسابقات تیمش در فصل پیش به میدان رفت، هنوز یکسال از دوران سربازی‌اش باقی مانده و امیر قلعه‌نویی می‌تواند خیالش را بابت خط دروازه با حضور این دروازه‌بان راحت کند. از سوی دیگر فرزین گروسیان دروازه‌بان جوان دیگری است که در ترکیب تراکتورسازی حضور دارد. گروسیان که در استقلال هم شاگرد قلعه‌نویی بود پارسال در یکی دو بازی دوستانه برای تراکتور به میدان رفت و نمایش خوبی داشت. او می‌تواند جایگزین مناسبی برای یکی، دو بازی احتمالی باشد که اخباری از دست می‌دهد.

 


معضل جایگزینی دفاع‌های کناری
خط دفاع تراکتورسازی سال گذشته بسیار پرستاره بود. حالا ازجمع مدافعان سابق، شجاع خلیل‌زاده، کارلوس کاردوسو، علی حمودی و فردین عابدینی دیگر در تیم حضور ندارند. قلعه‌نویی برای جایگزینی خلیل زاده و کاردوسو، بنگر و هادی محمدی را انتخاب کرده است. دو مدافعی که از نظر سن و سال تشابهی به هم ندارند اما می‌توانند کار را برای سرمربی تراکتور در بیاورند. از سوی دیگر خالد شفیعی هم در پست مدافع وسط حضور دارد. شفیعی که بازیکن مورد علاقه امیر قلعه نویی هم به حساب می‌اید، سال بعد می‌تواند در کنار بنگر و محمدی زوج خوبی را تشکیل دهد. همچنین مهدی‌زاده مدافع جوان فصل گذشته داماش گیلان هم حضور دارد که در صورت نیاز به بازی گرفته می‌شود.


جناحین خط دفاع اما می‌تواند به نقطه ضعف تراکتورسازی تبدیل شود. اگرچه محمد ایرانپوریان و سعید اقایی مدافعان راست و چپ تراکتورسازی نفرات بسیار خوبی هستند و می‌شود روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرد اما نداشتن جایگزین در این پست‌ها شاید مشکل‌ساز شود. البته که قلعه‌نویی بی‌تردید در روزهای آینده برای جذب یار جایگزین آن‌ها نیز اقدام می‌کند.

 


کمربند میانی محکم بسته شد
در خط هافبک هم قلعه‌نویی تقریبا دستش پر است. مهدی کیانی و سینا عشوری به واسطه انجام بازی‌های پرتعداد در پست هافبک تدافعی هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند. آن‌ها می‌توانند بار دیگر کمربند خط میانی تیمشان را محکم ببندند و باعث موفقیت شوند.
جذب محمد نوری تا حد زیادی نگرانی امیر قلعه نویی را بابت جدایی بختیار رحمانی راحت کرده است. نوری در کنار سروش رفیعی دو بازیکنی هستند که به حملات تیم تراکتورسازی قدرت بیشتری می‌دهند و این حملات را دامنه‌دار تر می‌کنند. محمد ابراهیمی و مهدی شریفی نیز دو وینگر خیلی خوب تراکتورسازی هستند که از جناحین حملات تیم را برنامه‌ریزی می‌کنند. با توجه به اینکه شاهین ثاقبی هنوز تکلیفش با تراکتورسازی روشن نیست و ملوان رضایت‌نامه اش را برای تراکتورسازی صادر نکرده و جدایی احتمالی نفراتی مثل ایوب کلانتری، آلویس نانگ و آگوستو سزار نیاز به جذب یک یا دو بازیکن در خط هافبک برای تراکتورسازی احساس می‌شود. مشکل اصلی نداشتن جایگزین برای نوری یا رفیعی است. از طرف دیگر با توجه به اینکه شریفی به ابتدای فصل نمی‌رسد باید برای جایگزینی وی فکری جدی شود.

 

 

 


خط حمله قدرتمند
خط حمله تراکتورسازان هم تقریبا بدون نقص است. آقای گل دوره چهاردهم لیگ برتر، لوسیانو ادینیو به تیم برگشته است. اگرچه ادینیو دو سال از آن زمانی که مهاجم اول فوتبال ایران محسوب می‌شد، پیرتر شده اما همچنان شم گلزنی بالایی دارد. او در کنار فرزاد حاتمی رقابت خوبی خواهند داشت. دو مهاجم گلزنی که برای نوک پیکان حمله تراکتورسازی مناسب هستند.

 


3 سهمیه لیگ برتری خالی است
تراکتورسازی به عنوان تیم نظامی لیگ برتر تاکنون از سهمیه بازیکنان سرباز خود فقط یک نفر را به خدمت گرفته است. هادی محمدی تنها بازیکنی است که در این فصل از ذوب‌اهن سرباز تراکتورسازی شده و باشگاه هنوز زمان برای جذب بازیکنان سرباز دیگر دارد. از سوی دیگر تراکتورسازی فقط 3 سهمیه لیگ برتری اش را محمدی، ابراهیمی و بنگر پر کرده و هنوز 3+ 1 سهمیه خالی دارد که بی‌تردید برای جذب نفرات دیگر اقدام می‌کند.

 


تراکتور رویایی
به نظر می‌رسد تیم تراکتورسازی در لیگ شانزدهم با شرایطی رویایی به مصاف حریفان برود. با شناختی که امیر قلعه‌نویی داریم، او قطعا در لیگ بعد برای قهرمانی به میدان می‌اید و حالا که هواداران تراکتورسازی نیز پست تیمشان ایستاده‌اند به نظر می‌رسد همه چیز برای گذراندن یک فصل خوب برای تراکتورسازی مهیا است.

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.