این اولین بار نیست که سونی از مفهوم نمایش محتوا روی یک ابزار پوشیدنی که در مقابل چشم قرار میگیرد، استفاده میکند. بر خلاف SmartGlassهای سونی که با فریمهای متنوعی ارائه میشوند، محصول جدید صرفا نمونه اولیهای از یک فریم است که با هر شیشه سازگاری میتواند مورد استفاده قرار گیرد. حتی هنوز کابلی به آن متصل است، اما سونی اعلام کرده که نسخه نهایی این گونه نخواهد بود و با یک دستگاه کاملتر روبرو خواهیم بود.
اما طراحی ظاهری محصول جدید شبیه عینک گوگل است. یک منشور کوچک در کنار چشم راست شما قرار میگیرد که کار اصلی را انجام میدهد؛ چیزی که سونی از آن با نام میکرو نمایشگر OLED یاد میکند. وقتی فوکوس چشم شما روی نمایشگر باشد میتوانید تصویر واقعیت افزوده را با وضوح خوبی مشاهده کنید و وقتی فوکوس چشم تغییر میکند تا دنیای پیرامون را ببینید، متوجه میشوید که تصویر روی نمایشگر محو میشود. جالب این است که در حالتی که به نمایشگر نگاه میکنید، لایه تصویری که نمایش داده میشود، درخشان و عالی و دقت رنگ آن خوب است، اما هنوز چگونگی تعامل با این دستگاه مشخص نیست.
بیشتر سناریوهایی که سونی برای این عینک واقعیت افزوده در نظر گرفته، مربوط به فعالیتهای ورزشی است. مثلا اگر به بازی گلف بپردازید، صحنه فرود آمدن توپ، با توجه به نوع ضربهتان شبیهسازی میشود. سونی فعلا در حال کار روی روشهای تعاملی مرتبط با ورزش است، اما احتمالا گسترش مجموعه قابلیتهای اتچ، چندان کار دشواری نخواهد بود. با وجود آن که این دستگاه هنوز به ظرافت عینک گوگل نرسیده، اما فریم دور آن بسیار سبک و راحت است. شاید سونی برای تولید این فریم از فناوری چاپ سهبعدی استفاده کرده باشد.
هنوز مشخص نیست که نسخه نهایی این محصول چه زمانی و با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد، اما تا آن زمان احتمالا برنامهنویسان سونی باید کارهای زیادی انجام دهند و طراحان هم باید برای نهاییسازی پروژه تلاش کنند!