اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

اخبار روزانه(ورزش - روزنامه - نرخ - فال )

نتایج زنده | اخبار | ورزش | فال روزنامه | قیمت طلا ، سکه و ارز های خارجی

بررسی سه نسل مزدا 6 که در بازار چین و ژاپن با نام آتِنزا شناخته می‌شود

مزدا 6 که در بازار چین و ژاپن با نام آتِنزا شناخته می‌شود، یک سدان خانوادگی ژاپنی بوده که از سال 2002 تا به امروز در سه نسل به تولید رسیده است. مزدا 6 به منظور جایگزین شدن با مزدا 626 در سال 2002 راهی بازار شد.
مجله تخت گاز - سامیار راشد: مزدا 6 که در بازار چین و ژاپن با نام آتِنزا شناخته می‌شود، یک سدان خانوادگی ژاپنی بوده که از سال 2002 تا به امروز در سه نسل به تولید رسیده است. مزدا 6 به منظور جایگزین شدن با مزدا 626 در سال 2002 راهی بازار شد و فروش آن در طول کمی ‌بیش از یک دهه، از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرد که این مدل را به یکی از پرفروش‌ترین‌ها در طول تاریخ تبدیل کرد.

هر کس که نام آن‌را هم نشنیده بود، پس از ورود نسل جدید آن با طراحی انقلابی و چشم‌نواز، با این سدان ژاپنی آشنایی پیدا کرده است. اما چه چیز باعث شده تا مزدا 6 به یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های مزدا و یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار تبدیل شود. موقعیتی پیش آمد تا به لطف همکاری دوستان و پس از چند هفته هماهنگی‌های لازم، ملاقاتی با سه نسل از مزدا 6 داشته باشیم تا آنها را از نظر طراحی هم‌چنین فنی بسنجیم تا به  پاسخی برای این سئوال دست یابیم.

همراه با سه نسل مزدا 6
  
شایان ذکر است که گردهمایی سه نسل از مزدا 6 در کنار یکدیگر، برای اولین بار است که در نشریات خودرویی در سطح جهان انجام می‌شود. بیایید به اتفاق مروری بر سه نسل از مزدا 6 داشته باشیم.

بررسی اجمالی سه نسل

نسل اول (2008-2002)

نسل اول مزدا 6 با طراحی مهیج و جلوتر از زمان خود، به عنوان یک سدان اسپرت در بازار آمریکای شمالی، فروش خود را از سال 2002 آغاز کرد. به جز سدان، مزدا 6 به‌صورت هاچ‌بک 5 در و نسخه استیشن 5 در نیز به فروش رسید. مزدا 6 با ورود به بازار آمریکا، به عنوان مدل 2003 فروش خود را آغاز کرد.

در بازار اروپا، قوی‌ترین مدل از مزدا 6 از یک موتور دیزلی 220 اسب بخاری با تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد که این موتور تا سال 2007 به حیات خود ادامه داد و از آن پس با یک نسخه توربودیزل به قدرت 246 اسب بخار جایگزین شد. موتورهای بنزینی شامل انواع 1.8 لیتری، 2 لیتری و 2.3 لیتری می‌شد که به گیرباکس 5 سرعته یا 4 سرعته دستی مجهز بود. در بازار آمریکای شمالی، یک موتور 6 سیلندر خورجینی با 3 لیتر حجم، برای آن در نظر گرفته شده بود که با گیرباکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شد.

همراه با سه نسل مزدا 6

علاوه بر این، یک واحد نیرومند توربودیزل نیز برای بازار اروپا و استرالیا در نظر گرفته شده بود که گشتاور بسیار بیشتری از موتور 6 سیلندر تولید می‌کرد و مصرف سوخت بسیار پایینی داشت. مزدا 6 در تقریبأ تمامی‌بازارهای جهانی، به‌صورت محور جلو عرضه می‌شد اما تولیدات بازار ژاپن، اروپا و استرالیا بود که با سامانه 4 چرخ محرک عرضه می‌شد.

پیش از آنکه مزدا 626، به مزدا 6 تغییر نام پیدا کند، کمپانی فورد، پلت‌فرم سری G مزدا را برای یک سری از تولیدات خود استفاده کرد که از آن جمله باید به فورد فیوژن، مرکوری میلان، لینکلن MKZ، لینکلن MKX و تعدادی شاسی‌بلند و مینی‌ون اشاره کرد. تولید این نسل از مزدا 6 از سال 2002 تا سال 2007، در تأسیسات Hofu واقع در یاماگوچی ژاپن انجام شد. در بازار آمریکای شمالی، تولید به دست کارخانه بین‌المللی AutoAlliance سپرده شد که در حقیقت تأسیسات مشترک فورد و مزدا بود. اولین مزدا 6 تولید شده در آمریکای شمالی در تاریخ اول اُکتُبر سال 2002 و تنها یک ماه پس از پایان تولید مزدا 626، از خط تولید خارج شد.

در سپتامبر 2005، مزدا 6 با یک فیس‌لیفت جزئی به روز شد که تغییراتی نظیر جلوپنجره و سپر جدید و طراحی جدید داخل چراغ‌ها بر روی آن اعمال شد ضمن اینکه گیرباکس 5 سرعته اتوماتیک و 6 سرعته دستی آن نیز بهبود یافت.

نسل دوم (2012-2007)

نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت در سپتامبر سال 2007، میزبان رونمایی از نسل دوم از مزدا 6 بود. نسل جدید مزدا 6 بر پایه پلت‌فرم GH مزدا ساخته شد که نسخه جدیدتر شاسی GG بود که برای نسل قبل استفاده می‌شد. نسل دوم هم‌چون گذشته در سه آرایش بدنه سدان، هاچ‌بک 5 در و استیشن 5 در به تولید رسید. تعداد زیادی از خبرنگاران با آزمایش آن، فرمان آن‌را بسیار بهتر از نسل گذشته عنوان کردند. این فرمان که از یک سامانه الکترونیکی بهره می‌برد، بازخوردهای بیشتر و دقیق‌تری را به راننده منتقل می‌کرد.

سه موتور بنزینی 4 سیلندر به حجم‌های 1.8، 2 و 2.5 لیتر برای آن در نظر گرفته شده بود و موتورهای دیزلی شامل واحدها 2 و 2.2 لیتری می‌شدند. مزدا 6 توانست در سال 2010 توسط نشریه ?What Car، عنوان برترین خودرو سال را از آن خود کند. در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال 2011، نسخه فیس‌لیفت آن با تغییرات جزئی در چراغ‌ها و سپر راهی بازار شد.

همراه با سه نسل مزدا 6

یکی از نکات جالب نسل دوم مزدا، این بود که نسخه بازار آمریکای شمالی با آنچه که در بازارهای بین‌المللی به فروش می‌رسید، متفاوت بود و در بازار خاورمیانه، این مدل با پسوند Ultra در کنار مزدا6 معمولی به فروش رسید. نسخه اروپایی مزدا 6، 7/4 متر طول داشت درحالی‌که طول نسخه آمریکایی، به 9/4 متر می‌رسید که از این حیث با آئودی A7 برابری می‌کند، ضمن اینکه عرض و ارتفاع آن نیز بیشتر بود. چراغ‌های کشیده‌تر جلو و انحنای کوپه مانند سقف، باعث شده بود تا ظاهر آن اسپرت‌تر و بسیار زیباتر از نسخه اروپایی به نظر بیاید. موتورهای در نظر گرفته شده برای این مزدا 6 شامل یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری به‌صورت استاندارد می‌شد.

علاوه بر این، یک موتور نیرومند 6 سیلندر با حجم 3.7 لیتر نیز برای آن قابل سفارش بود که از شاسی‌بلند CX-9 به عاریت گرفته شده بود. این موتور 3.7 لیتری به قدری قوی و پرتوان بود که نشریه موتورترِند، شتاب صفرتاصد این سدان سنگین وزن و بزرگ را 6.1 ثانیه‌اندازه‌گیری کرد. مزدا 6 Ultra فقط در آرایش سدان عرضه شد و برخلاف نسل گذشته نسخه اسپید نیز برای آن عرضه نشد چراکه موتور 3.7 لیتری آن از توان کافی برخوردار بود.

فراخوان عنکبوتی!

در سال 2011، مزدا برای تعداد 50 هزار دستگاه مزدا 6 در بازار ایالت متحده و 15 هزار دستگاه در بازار کانادا، مکزیک و پورتوریکو، اعلام فراخوان داد. دلیل این فراخوان آن بود که یک عنکبوت سمی ‌به نام Yellow Sac، در مجرای سوخت رسانی، تار تنیده بود! دلیل این اتفاق نادر و تعجب‌برانگیز آن بود که در یک آرایش منحصربه‌فرد، تعداد 2 لوله از مخزن سوخت آن خارج می‌شود.

 بخار بنزین در این مجرا به‌اندازه‌ای قوی بود که این نوع عنکبوت را به سوی خود می‌کشاند اما به‌اندازه‌ای قوی نبود که بتواند آن‌را در مجرا، از بین ببرد. در ماه آوریل 2014 بار دیگر، مزدا تولیدات مدل 6 را از سال 2010 تا 2014 با موتور 2.4 لیتری به دلیل مشابه فراخوان داد تا این نقص را اصلاح کند.

نسل سوم (- 2012)

نسل سوم مزدا 6 در نمایشگاه اتومبیل مسکو در سال 2012 رونمایی شد و چنان غوغایی بر پا کرد که هنوز هم پس از گذشت 2 سال از آن زمان، جزو یکی از پرفروش‌ترین سدان‌ها در بازارهای بین‌المللی است. نسل جدید برخلاف 2 نسل گذشته، تنها در آرایش سدان 4 در و استیشن 5 در عرضه می‌شود درحالی‌که نسخه استیشن، به دلیل تقاضای پایین در آمریکای شمالی، در این بازار عرضه نخواهد شد. مزدا اولین خودروسازی نیست که تولیدات استیشن خود را از آمریکا حذف کرده است، بلکه پیش از این، فولکس واگن، ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس‌بنز هم کاری مشابه را انجام دادند.

همراه با سه نسل مزدا 6

موتورهای در نظر گرفته شده برای نسل جدید مزدا 6، همگی چهار سیلندر خطی هستند که از این میان، دو واحد از آنها با حجم 2 و 2.5 لیتر، بنزینی بوده و دیگری با 2.2 لیتر حجم، یک واحد دیزلی است. از آنجایی که قرار نیست نسل جدید مزدا 6 با موتور 6 سیلندر خورجینی عرضه شود، نسخه قوی‌تر 2.5 لیتری بنزینی با 184 اسب بخار نیرو، در سال 2013 راهی بازار آمریکا شد و به دنبال آن قرار بود که در نیمه دوم سال 2013، نسخه دیزلی نیز به بازار آمریکا وارد شود اما بنا به مسائل آلایندگی، این زمان به بهار 2014، تغییر پیدا کرد و در ابتدای سال جاری، مزدا بار دیگر عرضه نسخه دیزلی مزدا 6 را برای بازار آمریکا به تأخیر‌انداخت.

اما آنچه که باعث محبوبیت نسل سوم مزدا 6 شده، طراحی زیبا و منحصربه‌فرد آن است. طراحی مزدا 6 جدید که توسط آکیرا تاماتانی انجام شده است، از زبان طراحی جدید این برند با نام KODO بهره می‌برد. طراحی نسل جدید مزدا 6 با چراغ‌های جذاب، برجستگی زیبای گلگیر که تا زیر آینه جانبی امتداد یافته، سقف کوپه‌مانند و کم‌ارتفاع و کاپوت صاف و کشیده از آنچنان موفقیتی در طراحی برخوردار شده که در رقابت بهترین طراحی خودرو در سال 2013، جزو فینالیست‌ها قرار گرفت.

مزدا 6 توانست در آزمایش گروهی نشریه موتورترِند در مقابل هوندا آکورد و تویوتا کمری، در جایگاه اول قرار بگیرد و در آزمایش نشریه Car&Driver در برابر هوندا آکورد نیز، بار دیگر جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

فنی

با مقایسه ظاهر نسل اول مزدا 6، با دو نسل بعدی، نمی‌توانید تصور قدرت و شتاب خوب را از آن داشته باشید اما سخت در اشتباهید. قلب تپنده نسل اول مزدا 6، یک واحد 4 سیلندر خطی به حجم دقیق 1999 سی‌سی است که می‌تواند 148 اسب بخار را در 6500 دور در دقیقه و 187 نیوتن‌متر را در 4 هزار دور در دقیقه، تولید کرده و از طریق گیرباکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند.

قرار گیری نسل جدید مزدا 6 در کنار نسل اول از نظر فنی کاملأ مأیوس کننده است چراکه نسل اول از این مدل که 12 سال پیش راهی بازار شده بود، تنها 6 اسب بخار نیروی کمتر و 13 نیوتن‌متر گشتاور کمتر تولید می‌کرد. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که مزدا 6 نسل اول با 143 اسب بخار، در دنده 1 و 2 از مزدا 6 Ultraبا 272 اسب بخار، در حالت اتوماتیک پیشی می‌گیرد و از سرعت 40 کیلومتر بر ساعت است که Ultra، پدربزرگش را تار و مار می‌کند.

همراه با سه نسل مزدا 6

اما اگر تعویض دنده Ultra هم به‌صورت دستی انجام بگیرد، آنگاه شرایط متفاوت خواهد بود و مزدا 6 نسل اول در دنده 1 و 2، به سختی پا به پای Ultra حرکت می‌کند. مزدا 6 نسل اول، صفرتاصد را در بهترین حالت و بهترین زمان‌بندی تعویض دنده در 8.1 ثانیه انجام می‌دهد که شتاب خوب خود را ضمن سود جستن از یک موتور بی‌نقص و نیرومند، باید مدیون گیرباکس بی‌نظیری باشد که برای آن استفاده شده است.

همین مزدا 6 بود که در مسابقات دِرَگ کیش در کلاس خودروهای 4 سیلندر توانست تمامی ‌رقبایش از جمله نیسان آلتیما را تار و مار کند و در جایگاه نخست بایستد. بنابراین عملکرد نسل اول مزدا 6 را با ظاهر آن، قضاوت نکنید. نسل اول مزدا 6 در این آزمایش، شایسته تقدیر است چراکه با وجود قدمت 10 ساله، هنوز هم تمامی‌بخش‌های آن بی‌نقص کار می‌کند و از خودروهای حال حاضر کره‌ای هم سرحال‌تر است و از نظر قدرت و شتاب، نسل جدید مزدا 6 را نیز شرمنده می‌کند.

قرار دادن مزدا 6 Ultra با موتور 6 سیلندر، در میان 2 مزدا 6 با موتور 4 سیلندر، شاید عادلانه به نظر نرسد اما سعی کردیم تا از هر نسل، بهترین و کامل‌ترین گزینه را در این آزمایش گروهی قرار دهیم.

مزدا 6 نسل دوم با موتور 4 سیلندر، 170 اسب بخار قدرت و 226 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. اما مزدا 6 Ultra مورد آزمایش از موتور 6 سیلندر خورجینی با 3.7 لیتر حجم بهره می‌برد که 272 اسب بخار نیرو و 364 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. حجم موتور این مزدا، تنها 300 سی‌سی از موتور 8 سیلندر آئودی RS7 کمتر است! شاید 272 اسب بخار برای این حجم از موتور، کم به نظر برسد اما از کشش بالایی برخوردار است. به محض اینکه پایتان را بر روی پدال گاز بفشارید، این سدان 1.6 تُنی، هم‌چون موشکی از زمین کنده می‌شود. شتاب صفرتاصد آن توسط نشریه موتورترِند، 6.1 ثانیه اعلام شد اما در طول آزمایش، مزدا 6 نسل دوم نتوانست به رقمی ‌بهتر از 6.6 ثانیه دست پیدا کند که برای یک سدان لوکس 5 نفره، رقم قابل تحسینی است. از قدرت و شتاب که بگذریم به بحث سواری با آن می‌رسیم.

همراه با سه نسل مزدا 6

مزدا 6 همواره برای داشتن یکی از بهترین هندلینگ‌ها در میان سدان‌های خانوادگی، زبان‌زد خاص و عام بوده و مزدا 6 Ultra هم سردمدار آنهاست. این فرمان به‌اندازه سدان‌های کره‌ای نرم نیست و سفتی برخی از سدان‌های ژاپنی و آمریکایی را ندارد. به عبارت دیگر، فرمان دقیقأ همان‌طوری عمل می‌کند که از آن انتظار دارید که از نظر دقت فرمان، می‌توان آن‌را به محصولات اینفینیتی شبیه دانست. بی جهت نبوده که مزدا 6 نسل دوم در سال 2009، عنوان بهترین هندلینگ را از سوی نشریه Automobile از آن خود کرد. لذت و هیجان رانندگی آن‌را می‌توان با بهترین سدان‌های آلمانی و کوپه‌های اسپرت مقایسه کرد. با خاموش کردن سامانه ESP، مزدا 6 Ultraبه طرز غیر قابل باوری برای یک سدان، تیک‌آف می‌کند و از این حیث، هیجان مشابهی با کوپه و سدان‌های آمریکایی را به راننده هدیه می‌دهد. اما بد نیست به نقص‌های آن نیز اشاره کنیم.

در صورتی‌که فرمان را بچرخانید و گاز بدهید، فرمان به هیچ وجه با شما همکاری نمی‌کند و نمی‌توانید فرمان را در خلاف جهت بچرخانید که دلیل آن‌را باید در محور جلو بودن و موتور نیرومند آن جستجو کرد که نمی‌تواند هم‌زمان هم از عهده پیچیدن و هم از عهده انتقال 272 اسب بخار برآید. چرخ‌های بزرگ و پهن مزدا 6 Ultra اگرچه هندلینگ خوبی را برای آن به ارمغان آورده، از راحتی سواری کاسته است. ترمزهای آن نیز بسیار ضعیف هستند و کار با آنها نیاز به عادت کردن دارد. ترمزهای نسل دوم را باید بزرگ‌ترین ضعف فنی آن عنوان کرد.

خوبی و بدی

ظاهر مزدا 6 با دماغه پیش آمده، چراغ‌های خشن و گلگیرهای ورم کرده، حس قدرت و سرعت را به بیننده القا می‌کند. اگر آلمانی‌ها خودرویی را با چنین ظاهری طراحی می‌کردند، موتوری حداقل با 400 اسب بخار را در دل آن می‌گنجاندند، اما مزدا 6 مورد آزمایش از یک موتور چهار سیلندر Skyactive-G بهره می‌برد. فناوری Skyactive، موتورهای پربازده و کم‌مصرف جدید این برند ژاپنی را در بر می‌گیرد که با ورودش به بازار غوغایی برپا کرد.

مزدا 6 مورد آزمایش از موتور پایه 2 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند 155 اسب بخار را در 6 هزار دور بر دقیقه و 200 نیوتن‌متر را در 4 هزار دور بر دقیقه تولید کند و این دقیقأ همان چیزی است که راننده را ناامید می‌کند چراکه صفرتاصد را در حدود 10 ثانیه انجام می‌دهد و از این حیث باکره‌ای‌ها یکسان است. وقتی که ظاهر نیرومند و باوقار آن‌را می‌بینید، قطعأ انتظار شتاب بهتری را از آن دارید اگرچه موتور نیرومندتر 2.5 لیتری، همین کار را در 8 ثانیه انجام می‌دهد.

 مورد مأیوس‌کننده بعدی در مورد مزدا 6 جدید، مصرف سوخت آن است. مزدا با فناوری جدید Skyactive قول مصرف سوخت بسیار پایین را به مشتریان داده است. مزدا 6 جدید با موتور 2 لیتری، حداقل 8 لیتر را در یکصد کیلومتر رانندگی شهری مصرف می‌کند و این درحالی است که مزدا 6 Ultra با 1.7 لیتر حجم بیشتر موتور نیز، حدود 2 لیتر بیشتر مصرف می‌کند. 2 لیتر مصرف سوخت کمتر برای 1.7 لیتر حجم موتور کمتر، توجیه‌پذیر نیست. از شتاب و مصرف سوخت آن که بگذریم به سواری و هندلینگ آن می‌رسیم.

هندلینگ آن هم‌چون دیگر ساخته‌های مزدا، برای خودرویی در این کلاس بی‌نقص و تحسین برانگیز است و اگر قدرت موتور بیشتر بود، لذت رانندگی با مزدا 6 جدید با این فرمان بی‌نظیر دوچندان می‌شد. ترمزهای آن نیز از قدرت کافی برخوردار هستند و این درحالی است که ترمزهای ضعیف مزدا 6 Ultra را باید یکی از بزرگ‌ترین نقص‌های فنی آن عنوان کرد.

سواری نرم‌تر آن نسبت به مزدا 6 Ultra، جای هیچ گلایه‌ای را برای سرنشینان باقی نمی‌گذارد اما ارتفاع پایین دماغه به هنگام پارک کردن، احتمال برخورد با جدول را بسیار بالا برده که از این حیث به نسل اول شبیه است. در کل باید اذعان کرد که اگرچه 6 جدید هم‌چون Ultra نیرومند نیست اما مابین خودروهای 4 سیلندر، از سواری و هندلینگ بهتری برخوردار است.

همراه با سه نسل مزدا 6

 کدامیک؟

اگر از میان سه نسل مزدا 6 بخواهیم یک برنده را انتخاب کنیم، انتخاب ما جز نسل دوم نخواهد بود. کیفیت بی‌نظیر ساخت و تولید، موتور پرتوان و نیرومند در کنار مصرف سوخت مناسب، فضای جادار کابین و صندوق بار، هندلینگ و هیجان رانندگی بالا، امکانات مناسب و از همه مهم‌تر ارزش بالا در مقابل مبلغ پرداختی از ویژگی‌های تکرار نشدنی این نسل از مزدا 6 هستند. مزدا 6 Ultra معجزه‌ای بود که به دلیل اینکه سود زیادی را برای مزدا در بر نداشت، تولید آن ادامه پیدا نکرد.

کسب عناوین و مقام‌های متعدد در زمینه‌های مختلف، این ادعا را ثابت می‌کند. نشریه Popular Mechanics در سال 2010، آن‌را بهترین انتخاب سال می‌داند. نشریه Smart Money از آن به عنوان ارزنده‌ترین سدان سال 2009 یاد می‌کند. نشریه Motortrend در سال 2010، آن‌را به عنوان یک خودرو اسپرت، مهیج و مملو از امکانات بر می‌گزیند. نشریه Automobile در سال 2009، از آن به عنوان (قهرمان هندلینگ) در کلاس خودش یاد می‌کند.

نشریه Winding Road در سال 2010، در مورد مزدا 6 می‌گوید: (مزدا 6 با فاصله زیادی از سایر هم‌­رده‌هایش، بیشترین فضای پا را برای سرنشینان عقب دارا است). کسب مقام‌های متعدد در زمینه طراحی، ایمنی و مصرف سوخت، از دیگر افتخارات نسل دوم به شمار می‌رود که آن‌را به قهرمان 3 نسل تبدیل کرده است.

ختم کلام

مزدا 6 نسل اول حاضر در این آزمایش، ساخت سال 2004 است و هنوز هم مانند یک ساعت بی‌نقص کار می‌کندو از نظر فنی هیچ مشکلی ندارد. حتی هنوز هم عملکرد و هندلینگی بهتر از خودروهای کره‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نسل دوم هم با کیفیت بی‌نظیر، فضای جادار در کابین و موتور نیرومند و پرتوان خود، همیشه به عنوان یکی از بهترین خودروهای ژاپنی شناخته خواهد شد تا جایی که گاه در کیش با این صحنه مواجه می‌شوید که مالکین فورد Edge یا حتی کادیلاک CTS نزد شما می‌آیند و نسبت به خرید آن ابراز علاقه می‌کنند.

نسل سوم مزدا 6 نیز اگرچه از نظر کیفیت، به پای نسل پیشین خود نمی‌رسد، از ظاهر فوق‌العاده زیبا و قدرت و مصرف سوخت رضایت بخشی بهره می‌برد و کماکان مسیر موفق مزدا 6 را بدون هیچ گونه افت و خیزی، در یک سیر صعودی ادامه می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.