ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
وی افزود: در واقع با توجه به افزایش عرضه
در برابر تقاضا و انبار شدن محصولات لبنی در کارخانه ها و محدودیت قدرت
اقتصادی مردم گران شدن لبنیات نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه به مشکلات
روزافزون آن ها می افزاید.
اسماعیلی در ادامه بیان کرد: درآمد
خانوارها محدود است و از طرفی افزایش ۶ درصدی قیمت ها معادل ۵۰۰ تومان است
که این موضوع می تواند بیش از پیش بار مالی مشکلات خانوارها را افزایش دهد و
به همین خاطر دولت بایستی راهکارهای دیگری را به کار گیرد که شاهد عرصه
مستقیم محصولات به فروشگاه ها و حذف واسطه ها باشیم زیرا این امر کمک
شایانی به حل این مشکلات دارد.
مدیرعامل اتحادیه فراورده های لبنی
کشور گفت: بنابراین افزایش قیمت ها تنها با حمایت های ابتدایی از این صنعت
اجرایی می شود و نباید فراموش کرد که گران شدن محصولات آخرین گزینه کمک به
حل مشکلات تولید است.
اسماعیلی یادآور شد: با توجه به تولید بالای
شیر خام در کشور و افزایش ۱۰۰ تومانی آن در هر کیلو صنایع بایستی ۱۲۰
میلیون تومان بیشتر در ماه به دامداران پرداخت کنند که این امر با توجه به
عدم کشش بازار شدنی نیست و از طرفی هم کارخانه ها تمایلی به این موضوع
ندارند.